Jak wygląda rok w agencji, czyli alfabet według Employer Branding Institute

Przełom grudnia i stycznia to czas postanowień oraz podsumowań. 2018 to kolejny rok pełen pracy, inspiracji i wielu owocnych sukcesów, zasługujących na podsumowanie. Employer Branding Institute zrobił to nieco z przymrużeniem oka i w swoim stylu. Przeczytajcie alfabet 2018 roku według EBI i przekonajcie się jak wygląda rok w agencji employer brandingowej.  

A jak… Ambasadorki Boehringer Ingelheim 

Dla Boehringer Ingelheim przygotowaliśmy strategię Programu Ambasadorskiego, zaprojektowaliśmy materiały wizerunkowe, zrekrutowaliśmy ambasadorów oraz zorganizowaliśmy Induction, które zwiastowało rozpoczęcie programu. Cieszymy się, że jako Employer Branding Institute możemy być częścią tego projektu i uważnie śledzimy działania dzielnych ambasadorek na czterech uczelniach w całej Polsce. Już nie możemy doczekać się dalszej współpracy w 2019!       

employer branding institute

B jak… Bankowe Talenty

Kolejny rok, to kolejna odsłona kampanii dla klienta mBank. Działania zostały przeprowadzone na przełomie września i października 2018 roku i miały na celu promocję rekrutacji młodych i ambitnych kandydatów do kolejnej edycji rotacyjnego programu “Bankowe Talenty”. W tym roku postawiliśmy na motyw podróży i hasło “Zarezerwuj swój bilet do kariery”. Odpowiadaliśmy za dedykowany landing page bankowetalenty.pl, kampanię w mediach online, publikację ofert pracy, plakaty na uczelniach oraz przygotowanie do targów pracy. Stworzyliśmy również test autoselekcyjny, w którym poprzez odpowiednio sprofilowane pytania kandydat mógł odnaleźć swoją drogę kariery, która odpowiadała odpowiednim obszarom stażowym: szybkim tempem do sprzedaży, w dobrym stylu do biznesu, wkręcenie się w analizę oraz poszybowanie w stronę IT.

A to nie koniec! Zeszłoroczna kampania Bankowe Talenty “Odkryj w sobie kolory mBanku” znalazła się wśród wyróżnionych projektów w konkursie Employer Branding Stars!

C jak… chatbot dla naszego klienta innogy

Dla nas #tojasne, że nowe technologie wchodzą coraz śmielej na rynek rekrutacji i employer brandingu. Dla innogy stworzyliśmy chatbota z wykorzystaniem testu autoselekcyjnego oraz kampanię wspierającą „A jaki jest Twój kolor?”.  Za motyw przewodni przyjęliśmy kolory nawiązujące do różnych cech osobowości oraz dobrą energię w pracy, która może przybierać różne barwy. Test zawierał pytania analogiczne do wyzwań, z którymi na co dzień mogą zetknąć się pracownicy innogy na różnych stanowiskach. Przez 2 grudniowe tygodnie użytkownicy Facebooka podczas rozmowy chatbotem przez platformę Messenger, a następnie zaaplikowanie na ofertę pracy, najbardziej dopasowaną do ich osobowości.

 Employer Branding Institute

D jak… docenianie

To, że docenianie w pracy ma moc wiemy od dawna. Dlatego połączyliśmy siły z Preeshare, AmRest, Allegro oraz HRM Institiute i zrealizowaliśmy pierwszy w Polsce projekt ogólnopolskiego badania doceniania. Raport Indeks Doceniania to podsumowanie wspólnych, kilkumiesięcznych badań, które pozwoliły na zrozumienie znaczenia oraz propagowania doceniania w polskich firmach. Przedstawia również najważniejszą problematykę oraz case studies. Wyniki zaprezentowaliśmy podczas tegorocznej edycji HRcamp. Jakub Semerda z Preeshare podczas swojej prelekcji przekonywał, że docenianie ma moc, a uczestnicy otrzymali egzemplarze raportu w welcome packach. Mamy nadzieję, że naszym badaniem przyczynimy się do umocnienia roli doceniania pracowników, aby stało się ono priorytetem w budowaniu kultury organizacji. W końcu szczęśliwy i doceniony pracownik to ten najbardziej efektywny, a jednocześnie najbardziej lojalny. Raport możecie pobrać tutaj – Indeks Doceniania

E jak… Employer Branding Stars

Już kolejny rok z rzędu zorganizowaliśmy konkurs Employer Branding Stars. 7 kategorii, 10 ekspertów z branży w jury, dziesiątki organizacji, setki pomysłów, tysiące przemyśleń i jeden zwycięzca w każdej kategorii – tak wyglądała tegoroczna edycja. We wszystkich kategoriach zostały zgłoszone 74 projekty, które reprezentowały aż 50 firm. Wręczenie nagród odbyło się 9.10.2018, zaraz po konferencji HRcamp i było pod wieloma względami było wyjątkowe, o czym przekonywali sami jurorzy. Galę poprowadzili Piotr Lenarczyk (EY) oraz Kaja Gryciak (Employer Branding Institute), a wśród wyróżnionych projektów znalazła się również nasza kampania Bankowe Talenty „Odkryj w sobie kolory mBanku”!
Niezmiernie cieszy nas fakt szerzenia działań employer branding na coraz szerszą skalę! Gratulujemy zatem odwagi tym i życzymy wszystkim – niezależnie od budżetu i wielkości firmy – dalszej wytrwałości i pomysłowości w budowaniu employer branding wewnętrznie oraz zewnętrznie.

Employer Branding Institute

F jak… Fun at work Summit 2018

O tym, że szczęście w pracy można zmierzyć starali się przekonać Kaja Gryciak z Employer Branding Institute oraz Konrad Gładkowski z EY Crowdsourcing w czasie konferencji Fun at work Summit 2018 w kwietniu. Swoje tezy oparli o nasze narzędzie EBnavi, którego celem jest mierzenie wskaźników, warunkujących płynność i kompleksowość działań z obszaru employer branding. Kaja skupiła się na wskaźnikach warunkujących lubienie swojej pracy czy polecenia pracowników. Konrad z racji doświadczenia w budowaniu zespołów tworzących i angażujących społeczności, skupił się na czterech filarach wyłonionych z raportu „Cała Polska tworzy idealne miejsce pracy”, a także analizował co wpływa na zaangażowanie pracowników w organizacji.

Employer Branding Institute

G jak… Gala Premium Employer Brand

W 2017 Employer Branding Institute podjął się zadania zbadania marek konsumenckich pod kątem ich siły przyciągania talentów. W 2018 nie spoczęliśmy na laurach. 23 maja zorganizowaliśmy pierwszą galę Premium Employer Brand w Studio Bank. Podczas wydarzenia wyróżniliśmy firmy świadome swojej marki, łączące działania marki pracodawcy i klienckiej. Wśród wyróżnionych marek znalazły się: CCC, Dr Irena Eris, Lagardere, Wedel, Sephora, Lidl, mBank oraz Orange.

 Employer Branding Institute

H jak… HR & People Analytics Forum

17 kwietnia dr Barbara Zych (CEO Employer Branding Institute) wystąpiła na konferencji HR & People Analytics Forum w Budapeszcie. Zaprezentowała analityczne podejście do employer branding (data-based employer branding) i model analityczny leżący u podstaw narzędzia EBnavi.com. Wizualizacja danych z procesów employer branding została uznana przez światowej klasy ekspertów za jedno z najlepszych jakie widzieli!

Misja Budapeszt miała jeszcze jeden ukryty cel. Udało nam się potwierdzić współpracę z organizatorami przy X edycji HRcamp. 8 października 2018 zorganizowaliśmy pierwsze w Polsce HR & People Analytics Forum. Do Polski przyjechała sama śmietanka międzynarodowych ekspertów, a Warszawa stała się centrum świata w temacie People Analytics. Jesteśmy dumni, że mogliśmy zorganizować pierwszy w Polsce wydarzenie na temat nowego podejścia do analityki talentów i HR, skupionym na generowaniu zyskowności z procesów zarządczych.

I jak… International HR Forum 2018, Wiedeń

Dr Barbara Zych była jedynym przedstawicielem Polski wśród europejskich prelegentów podczas kwietniowej konferencji International HR Forum 2018 w Wiedniu. I to z jedynym z tematem dotyczącym employer branding! Przy okazji udało się nawiązać ciekawe partnerstwa, dzięki którym mamy nadzieję, że nasze narzędzie EBnavi.com wkrótce zagości na rynkach zagranicznych!

J jak… jedzenie

Naukowcy już dawno dowiedli, że im bardziej najedzony zespół, tym bardziej zadowoleni klienci. Przyznajemy się, lubimy jeść i wspólnie gotować w naszej kuchni. Przecież employer branding zaczyna i kończy się na ludziach! A głodni ludzie to źli ludzie. Bez glutenu, z glutenem, wegetariańskie lub nie. Bez znaczenia, do wyboru do koloru!

A jak macie ochotę wpaść do nas na obiad lub kawę i porozmawiać o kampanii EB, to serdecznie zapraszamy.

Employer Branding Institute

K jak… kampania rekrutacyjna dla Empik  

500 zatrudnionych pracowników w jeden miesiąc? My już wiemy, że się da. Pod koniec roku stanęliśmy przed wyzwaniem jak przeciągnąć doradców klienta na okres przedświąteczny do salonów Empik. Tym razem postawiliśmy na wyjątkową kulturę organizacji opartą na pasjach pracowników – książki, muzykę, film i gry. Kampanię oraz linię komunikacji podzieliliśmy na dwa etapy – przedświąteczny (wizerunkowo/zasięgowy) oraz świąteczny (nastawiony na konwersje). Stworzyliśmy dedykowany landing page, zrealizowaliśmy kampanię online oraz zaprojektowaliśmy ogłoszenia na portale rekrutacyjne oraz wlepki do salonów Empik. Efekt był zaskakujący! Ponad 8000 CV w 6 tygodni i 500 zatrudnionych pracowników do salonów w całej Polsce.

Oprócz realizacji kampanii świątecznej, w 2018 roku przygotowaliśmy również dla Empik kompleksową strategię employer branding(strategia komunikacji, strategia wewnętrzna, strategia operacyjna), nowe materiały komunikacyjne i rekrutacyjne oraz nowe kanały komunikacji marki pracodawcy.

Employer Branding Institute

L jak… lubimy swoją pracę

Employer Branding InstituteEmployer Branding Institute naprawdę lubimy to co robimy i z uśmiechem co rano przychodzimy do biura. Serio!

2018 to dla nas niezliczone momenty śmiechu, wsparcia, wspólnych projektów, wymiany pomysłów, wyciągania nauki z porażek i świętowania sukcesów. To również tradycyjna wigilia pracownicza i niezliczona ilość zdmuchniętych świeczek na urodzinowych tortach.

Wiecie, że tylko 37% pracowników jest szczęśliwych w pracy? Oznacza to, że ponad połowa Polaków spędza ⅓ swojego życia na byciu nieszczęśliwymi. To całkiem sporo, powiedzielibyśmy: alarmująco dużo. Dlatego nieustająco staramy się przekonać Polaków, że można lubić swoją pracę w ramach akcji PracujeBoLubie. W 2018 przyznaliśmy naszym klientom kolejne odznaczenia “I Love My Job Winner” oraz stworzyliśmy raport “Cała Polska Tworzy Idealne Miejsce Pracy”.

M jak… MIT Enterprise Forum Poland

Rok 2018 to czas wkraczania technologii do świata HR i employer branding, dlatego skupiliśmy się na rozwoju naszego narzędzia EBnavi, które pomaga markom stać się lepszymi pracodawcami. Od pomysłu, do konkretnych kroków u nas nie jest daleko, dlatego zdecydowaliśmy się zgłosić do programu akceleracji organizowanego przez MIT Enterprise Forum Poland. Po przejściu wymagającego procesu rekrutacyjnego EBnavi znalazło się w gronie 18 startupów, które zakwalifikowały się do 5 edycji programu. Dzięki temu przez 3 miesiące mieliśmy szansę korzystać ze szkoleń oraz sesji networkingowych z najlepszymi specjalistami z Polski i zagranicy. MIT Enterprise Forum Poland to jeden z największych i najlepiej ocenianych programów akceleracji w Polsce. Cieszymy się, że EBnavi znalazło się w tak zaszczytnym gronie, a my możemy dalej się rozwijać!

Employer Branding Institute

A już 8 stycznia będziemy mieć przyjemność wziąć udział w półfinale programu. Trzymajcie kciuki!

N jak… nowe biuro

Ponad miesiąc szukania, tygodnie spędzone na oglądaniu propozycji, wielkie sprzątanie oraz pakowanie i w końcu się udało. Oficjalnie od października Employer Branding Institute urzęduje w nowym biurze w Warszawie. To była prawdziwa rewolucja i niełatwe zadanie, które zaowocowało integracją całego zespołu. Cały czas się urządzamy, ale niedługo pochwalimy się Wam efektami naszej pracy.

A jeśli do tego dorzucimy jeszcze nowy ekspres do kawy w biurze, to już prawie niebo!

Employer Branding Institute

O jak… #OKURCZĘALEEKIPA

W pierwszej połowie 2018 stanęliśmy przed wyzwaniem stworzenia stałej i spójnej komunikacji KFC na podstawie wyznaczonego EVP, które jest spójne z globalną i lokalną strategią naszego klienta AmRest. Celem działań było uzyskanie pełnej struktury załogi (100%) i poprawa wyników rotacji w stosunku do zeszłego roku (w 2017r. wynosiła 83,9%). Ze względu na grupę docelową, najbardziej skupiliśmy się na przeniesieniu kandydatów w świat online, tak aby w łatwy sposób mogli zgłosić swoją kandydaturę do wybranej restauracji. Przygotowaliśmy posty w social mediach, wprowadziliśmy zmiany na stronie kariery w KFC, wykorzystaliśmy kod QR na ulotkach. Utworzyliśmy również konto „ekipakfc” na Instagramie, kanał na Youtubie oraz blog na stronie kariery. Zaprojektowaliśmy ulotki, plakaty oraz wizytówki, a także stworzyliśmy film rekrutacyjny, nawiązujący do pozostałych kanałów komunikacji ze spójnymi hasłami i hashtagami, a także bohaterami.

Efekt? Zapełniliśmy wszystkie wakaty w restauracjach oraz zmniejszyliśmy rotację do 81,1% w stosunku do 2017. Udało nam się również zwiększyć rozpoznawalności KFC jako pracodawcy oraz zaangażować pracowników w działania promocyjno-wizerunkowe.

W Employer Branding Institute się ze współpracy z tak wartościowym klientem i już nie możemy się doczekać przyszłych działań w 2019. Kolejny raz przekonaliśmy się również, że przygotowanie filmu i koordynacja planu filmowego to dla nas przysłowiowy “pikuś” i niesamowita satysfakcja.

P jak… Premium Employer Brand

Wiemy, że marka kliencka i marka pracodawcy mają na siebie wpływ – ale czy można go zmierzyć? Czy powinniśmy pytać kandydatów zaangażowanych w proces rekrutacyjny o to, jak postrzegają nasze produkty lub czy nie przestaną ich kupować, jeśli nie uda im się otrzymać oferty zatrudnienia? Okazuje się, że istnieją prostsze sposoby.

W 2018 kontynuowaliśmy badanie Premium Employer Brand na temat wpływu siły marek konsumenckich pod kątem przyciągania talentów. Dzięki niemu każda z badanych marek otrzymuje swój indywidualny wynik (wskaźnik PEB), który może monitorować w czasie, porównać z konkurencją  czy sprawdzić jego rozkład w podziale na regiony czy demografię respondentów.

Co stanowi o ich sile marki? Kluczowym elementem jest prowadzenie spójnej komunikacji dotyczącej marki pracodawcy i konsumenckiej. Nie bez znaczenia pozostają również branże w których operuje każda z wysoko ocenionych firm – im bliższa konsumentowi i im cieplejsze emocje wywołuje, tym łatwiej marce przenieść pozytywny wizerunek marki konsumenckiej na markę pracodawcy.

R jak… raport “Cała Polska Tworzy Idealne Miejsce Pracy”

W ramach akcji PracujeBoLubie.pl wyszliśmy z inicjatywą innowacyjnej akcji społecznej mającej na celu zadbanie o nasze szczęście w pracy. Chcieliśmy wypromować́ pozytywne podejście do pracy oparte na rozwiązaniach i komunikacji między pracownikami, a pracodawcami. Razem z EY przygotowaliśmy raport “Cała Polska Tworzy Idealne Miejsce Pracy”. Zawarliśmy w nim wyniki badań przeprowadzonych wśród Polskich i zagranicznych pracodawców na temat tego, jak szczęście pracowników i ich satysfakcja z pracy wpływa na wyniki firmy. Raport jest oparty o 4 filary – zdrowie, relacje, flow i poczucie sensu w pracy.

26 marca ruszyła maszyna! Wyniki zaprezentowaliśmy podczas śniadania prasowego w Muzeum nad Wisłą.

Więcej o raporcie dowiecie się tutaj – „Cała Polska Tworzy Idealne Miejsce Pracy” 

Employer Branding Institute

S jak… Studia EB – zakończenie IV i rozpoczęcie V edycji

Studia EB powstały i cały czas rozwijają się z naszej pasji do employer branding i wiary w siłę marki pracodawcy. W czerwcu zakończyliśmy IV edycję, a  tym samym na rynku pojawiło się prawie 30 dyplomowanych specjalistów employer branding, wykształconych przez najlepszych ekspertów z branży. W październiku rozpoczęliśmy V edycję i już nie możemy doczekać się efektów pracy kolejnych studentów!

Employer Branding Institute

T jak… tysiąc x10 polubień fanpage’a HRstandard.pl na facebooku

W lipcu udało nam się przekroczyć 10 000 polubień na fanpage’u HRstandard.pl na facebooku. Cieszymy się, że kolejny rok byliście z nami i chcieliście zdobywać wiedzę z branży HR. 2018 na naszym portalu to ponad 250 ciekawych artykułów, przydatne poradniki HR i employer branding, najnowsze trendy i informacje z branży oraz wiele, wiele więcej.

Dziękujemy za Wasze zaufanie, to dzięki Wam mamy motywację, żeby podnosić standardy polskiej branży HR, a HRstandard.pl jest nadal największym portalem skierowanym do szerokiego grona osób związanych z branżą HR.

U jak… urodziny Lagardere

14 grudnia nasz klient Lagardere obchodził 21 urodziny! Podczas wewnętrznego eventu ogłosiliśmy zakończenie kompleksowego procesu strategicznego oraz zaprezentowaliśmy przyszłe wdrożenia. To największy w branży retail projekt strategiczny, który objął całą organizację (w tym najbardziej znane brandy: InMedio, Relay, 1Minute, SoCoffee, Aelia Duty Free).

Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Partnerem, który już od 21 lat kreuje rynek retail w Polsce i nie możemy się doczekać dalszych działań realizacyjnych!

W jak… wiedza i wystąpienia

Employer Branding Institute lubimy dzielić się wiedzą. Wystąpienia, panele dyskusyjne, podcasty, raporty, książki, wykłady na studiach, artykuły oraz komentarze eksperckie –  czujemy się w tym jak ryba w wodzie.

Employer Branding Institute

Efekty w 2018? Do tych najważniejszy zaliczamy:

oraz wiele, wiele więcej. Czy było warto? Oczywiście! Chociażby dla poszerzania wiedzy, budowania standardów na rynku employer branding oraz gratulacji i inspiracji uczestników!

Posłuchajcie podcastu „Nowoczesny Lider”

Podcast Grega Albrechta znajdziecie tutaj –  dr Barbara Zych.

X jak… X edycja HRcamp

10 lat tradycji to 10 lat naszej pracy i nieustannego rozwoju, żeby przygotować dla Was dużą dawkę wiedzy. To były urodziny na jakie konferencja HRcamp zasługiwała. Nowe miejsce, ponad 50 prelegentów, 25 prelekcji, 6 warsztatów, 2 panele dyskusyjne, 11 partnerów oraz 400 uczestników. A to wszystko w niepowtarzalnej atmosferze inspiracji najlepszymi praktykami z branży HR i employer brandingu. 9 października 2018 roku na pewno zapadnie nam w pamięć, a pierwszą edycję HRcamp bez klimatyzacji, w jednej sali i z pierogami ruskimi na obiad będziemy zawsze wspominać z nutką nostalgii.

Z jak… zgrywalizowana platforma HR czyli Pepperto

Wiecie, że 80% firm przyznaje, że polecani pracownicy są bardziej wartościowi i lojalni, a 90% badanych uznaje onboarding za bardzo ważny. Pepperto to zgrywalizowana platforma HR, dzięki której pracodawca może zaangażować swoich pracowników do budowania lepszej organizacji. Tradycyjne programy poleceń mają odroczoną gratyfikację, nagradzają za samo zatrudnienie kandydata, a nie za promowanie ofert i bycie ambasadorem marki. My cały czas chcemy to zmieniać!

Dziękujemy!

Tak wyglądał nasz 2018. Całym zespołem Employer Branding Institute dziękujemy naszym klientom, partnerom oraz wszystkim, którzy byli z nami i chcieli zdobywać nową wiedzę z zakresu employer brandingu i HR.

Plany na kolejny rok? Na pewno bardzo ambitne. Nadal chcemy poszerzać wiedzę i budować standardy na rynku. Edukować i wspierać klientów w budowaniu silnych marek pracodawców. Bo w końcu najlepszą drogą do długofalowego sukcesu pracodawcy na rynku jest employer branding oparty na danych i efektach (ang. data-based employer branding).

 

Autor: Zuzanna Dotka, Content Manager w Employer Branding Institute

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

      Skomentuj

      Share This
      HRstandard.pl
      Login/Register access is temporary disabled