KomunikacjaWiedzaZainspiruj się

Kolorowa kampania do młodych, czyli przepis na jedną z lepszych kampanii employer branding do 100 tys. zł

Otaczają nas na każdym kroku, są nieodłącznym elementem codziennego życia – kolory! Bardzo często przypisujemy im znaczenie, bywają odzwierciedleniem naszych emocji oraz uczuć, nierzadko są wykorzystywane, aby nadać przedmiotom sentymentu, ba nawet charakteru!

Kolory, zwłaszcza dla pokolenia Y i Z stają się nie tylko cechą tego co nas otacza. Są one możliwością wyrażania siebie w kontekście społecznym, ale i indywidualnym. Pomagają młodym ludziom przedstawić swoją perspektywę i swój indywidualny świat. Dzięki nim, mogą komunikować siebie, bez użycia słów.

Najlepsze narzędzia do malowania

Motywem przewodnim kampanii Bankowe Talenty 2017 zostały kolory symbolizujące różne odcienie kariery w mBanku, a więc wiele możliwości na: rozwój, naukę, zdobywanie swoich pierwszych doświadczeń. Chcemy pokazywać kolory mBank i wybijać je w komunikacji tak, aby studenci zawsze kojarzyli je właśnie z tym bankiem. Chcemy za pomocą kolorów pokazać różne odcienie kariery mBank, a co za tym idzie wiele możliwości rozwoju i zdobywania pierwszych zawodowych doświadczeń.

Paleta Barw – strona kampanii

Odpowiednia paleta barw i to jakie kolory na niej znajdziemy jest naszą wizytówką, dlatego tez zmieniliśmy stronę bankowetalenty.pl. W końcu to miejsce pozyskiwania informacji przez studentów. Od treści, przez ikony, zdjęcia, promowane wydarzenia, strona była utrzymana w konwencji kolorów a hasło „odkryj w sobie kolory mBanku” prowokowało wyobraźnie.

Pędzel – Test autoselektywny

Zanim naniesiemy pierwszą smugę koloru na materiał, musimy wybrać odpowiednie narzędzie, którym to zrobimy, te występują w różnej gęstości, wysokości, szerokości. Pędzle płaskie, kątowe, zaokrąglone, a może jednak puścić wodzę fantazji i stworzyć obraz własnymi rękoma?

Chcieliśmy, aby nasza oferta była bardzo bogata i nie budziła poczucia zagubienia, dlatego stworzyliśmy test autoselekcyjny, w którym poprzez odpowiednio sprofilowane pytania kandydat mógł odnaleźć swój kolor kariery, który odpowiadał odpowiednim obszarom stażowym: analizy, biznesu, IT oraz sprzedaży. Aby dać kandydatowi jeszcze więcej pewności czy praca w mBanku jest dla niego odpowiednia stworzyliśmy test wartości, którego celem jest pokazanie czy mamy w sobie wartości, z którymi identyfikuje się firma.

Wysokiej jakości farby – Kampania Online

Oczywistością jest, że dobry obraz nie powstanie bez dobrej jakości farb. Kampania online, spójna z głównym motywem, w postaci banerów, ofert pracy, reklam Google Adwords, Facebook oraz Google Display Network. A także działań w społecznościach studenckich i na portalach branżowych to konieczność dla namalowanie idealnego obrazu. Wszystko w odpowiednich, kontrolowanych proporcjach.

Inspiracja – Materiały drukowane, gadżety

Aby zacząć potrzebujemy jeszcze pomysłu a do tego przyda nam się coś co nas zainspiruje. Zachowując spójność z całością kampanii, przygotowaliśmy dla studentów dwa wydarzenia targowe Absolvent Talent Days Warszawa oraz Absolvent Talent Days Łódz gdzie rozdawaliśmy niestandardowe ulotki w formacie próbnika farb, w którym każdy mógł znaleźć odpowiednią dla siebie ścieżkę kariery. Wydarzenia obfitowały też w duże ilości gadżetów jak kubki, wlepki, notesy czy Google Cardboards. Na wielu uczelniach zawisły też spójne z koncepcją plakaty przedstawiające możliwości stażu w mBanku.

Barwne Efekty

Oto co ostatecznie udało nam się namalować:

– Ponad 1200 przesłanych CV w ciągu jednego miesiąca

– Prawie 8 milionów wyświetleń z Google Display Network

– ponad 100 000 kliknięć reklamy Google AdWords

– Prawie 2 miliony wyświetleń na Facebooku

– wyróżnienie w konkursie EBstars 2018 w kategorii Najlepsza Kampania Online do 100 tys.

1 komentarz
  1. Reply
    Karol 24 października 2018 at 15:58

    A co myślicie o czarnym kolorze w planowaniu kampanii? Niedawno czytałem artykuł „Czarny jak smoła czy warto wykorzystywać go w kampaniach” i piszą, że to kolor elegancki i prestiżowy, ale należy go traktować z ostrożnością. Zastanawiam się jaka jest ta psychologiczna granica odbiorcy czarnego koloru…

    Skomentuj

    Share This
    HRstandard.pl
    Login/Register access is temporary disabled