Liderzy biznesu uważają, że tworzenie przedsiębiorstwa opartego na danych jest proste. Natomiast w toku rozumowania brakuje im ważnej części: People Analytics. To właśnie PA daje to wgląd w dane dotyczące talentów i ma kluczowe znaczenie.
Dlaczego to jest ważne?
W każdym innym przypadku firmy podejmują decyzję oparte o dane. Przykładowo, w sprzedaży przyglądasz się poprzednim zachowaniom zakupowym swoich klientów. Dlaczego więc nie traktować danych ludzi w ten sam sposób? Dlaczego nie mierzyć zaangażowania i umiejętności swojego zespołu? Gwarantujemy, że da Ci to cenne informacje na temat tego, jak twój zespół jest przygotowany do realizacji swoich celów.
Większość firm nie czuje potrzeby umieszczania informacji o People Analytics w ważnych raportach i podsumowaniach. To błąd. W dobie Big Data nieużywanie danych o najcenniejszych zasobach to niewykorzystana szansa inwestycyjna.
Więc co możesz zrobić?
- Stwórz i wprowadź strategię
40% strategii wykorzystania czasu jest osłabione przez niedobór talentów. Pokrywa się to z raportami. Wielu menedżerów twierdzi, że przewidywanie ludzi w strategiach biznesowych jest ogromnym wyzwaniem. Upewnij się, że jesteś w stanie określić swoje potrzeby i zaplanować wsparcie dla zasobów ludzkich.
- Uwzględnij rzeczywiste koszty talentu
Pracownicy to Twoja największa roczna inwestycja. Według raportu PwC stanowią oni ponad 30% przychodów! Monitorowanie danych o ludziach, takich jak ukryte koszty pracy lub trendy dotyczące rotacji może pokazać problemy, które Cię wstrzymywały. Te dane rzucą też światło na inne możliwości, dzięki którym pracownicy będą bardziej skuteczni.
- Zmaksymalizuj inwestycje swoich ludzi
W 2015 r. firmy zarabiały mniej na inwestycjach w ludzi. I to pomimo spadku kosztów pracy! W tej kuriozalnej sytuacji wniosek jest jeden. Upewnij się, że maksymalizujesz swoje inwestycje.
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć zbieranie i analizowanie danych, skontaktuj się z naszymi przyjaciółmi, pod adresem hello@ebnavi.com
Z przyjemnością pomogą Ci postawić pierwsze kroki w świecie People Analytics! Jeśli chcesz wiedzieć więcej, odwiedź naszą grupę Branding Employer Branding opartą na danych na Linkedin, klikając link tutaj.