Employer Branding – podsumowanie 2018 i prognozy na 2019

W 2018 roku w branży employer branding był obfity w wiele wydarzeń i trendów. Coraz więcej firm wypracowywało strategię employer branding, organizowano akcje społeczne, w których zwracano uwagę na znaczenie szczęścia w pracy, czy zaczęto kierować działania do kolejnych grup odbiorców. W 2019 rola branży employer branding będzie jeszcze większa. Wzrośnie m.in. znaczenie wykorzystywania nowych technologii, podejmowania działań w oparciu o konkretne dane czy poszukiwania wewnętrznych ambasadorów marki pracodawcy.

Podsumowanie 2018 – Kinga Makowska, Head of Strategy, Employer Branding Institute 

employer branding

Rok 2018 był przede wszystkim rokiem innowacji w świecie HR i employer branding – zarówno pod względem nowych konceptów zapożyczanych ze świata marketingu (ale nie tylko), jak i narzędzi usprawniających najbardziej wymagające obszary operacyjne – od pozyskiwania kandydatów, po długofalową lojalizację.

Dzięki akcjom społecznym takim jak „Cała Polska Tworzy Idealne Miejsce Pracy” (Employer Branding Institute, EY) i „Indeks Doceniania” (Employer Branding Institute, AmRest, HRM, Preeshare) po raz pierwszy zwrócono uwagę na fakt, że zarówno szczęście w pracy, jak i docenianie pracowników mogą – a wręcz powinny – stać się kluczowym KPI, ponieważ da się je zmierzyć i zoperacjonalizować dzięki odpowiednim narzędziom HR i EB. Powstawaniu takich narzędzi sprzyja fakt, że w coraz większej liczbie aspektów świat analityki i danych zaczął przenikać się ze światem HR i EB – na konferencjach badawczych (takich jak Kongres Badaczy) po raz pierwszy pojawiły się wystąpienia dotyczące marki pracodawcy, a polscy analitycy z obszarów zasobów ludzkich i marki pracodawcy po raz pierwszy mieli okazję poznać międzynarodowe trendy w zakresie analityki talentów dzięki październikowemu People Analytics Forum, które po raz pierwszy odbyło się właśnie w Polsce.

Cały artykuł można znaleźć na portalu PRoto.pl.

Prognozy na 2019 – Dr Barbara Zych, CEO Employer Branding Instituteemployer branding

Obecnie w polskim HR mamy kilka dobrych trendów, na których rozwoju powinniśmy się skupić w 2019 roku:

1. Większa koncentracja na zatrzymaniu pracowników.
Pracodawcy nadal muszą się koncentrować na tym, jak zaangażować i utrzymać pracowników w firmie. Oznacza to większe budżety na zmiany wewnętrzne i skupienie się na zadowoleniu pracowników z bycia częścią organizacji.

2. Rosnące zainteresowanie nowymi technologiami.
Stare metody pozyskiwania i angażowania są już niewystarczające, dlatego tak istotne są nowe narzędzia. Coraz więcej firm będzie dążyć do innowacji, wprowadzając technologię do swoich procesów.

3. Dane są sexy.
Pojawia się również coraz większe zainteresowanie employer brandingiem i rekrutacją opartymi na danych i efektach. Jednocześnie stoimy w obliczu braku umiejętności analitycznych i doświadczenia w zakresie HR. Musimy pokonać tę lukę tak szybko, jak to możliwe.

4. Well-being staje się modny!
Coraz więcej mówi się o well-being nie tylko w kontekście bycia atrakcyjnym pracodawcą, ale także o tym, jak przekłada się na przychody w firmie. Ten trend utrzyma się również w 2019 roku.

Stoimy przed niesamowitym czasem w polskim HR, zmieniajamy opinie w firmach i sposób, w jaki myślimy o sobie. Cieszę się, że to widzę, ale wciąż uważam, że musimy się bardziej postarać, rozwijać i bardziej naciskać na rolę, jaką odgrywamy w obecnych czasach. W 2019 roku to my powinniśmy mówić, co należy zmienić w organizacjach, aby zwiększyć przychody. HR powinien szukać i prosić o innowacje oraz być kluczowym graczem w podejmowaniu decyzji.

Komentarze pozostałych ekspertów znajdują się na portalu PRoto.pl.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled