Dodatki pozapłacowe, często wymieniane w ofercie pracy, działają na korzyść wizerunku firmy jako pracodawcy i dodatkowo przyciągają uwagę kandydatów. Portal Pracuj.pl sprawdził na czym, poza zasadniczym wynagrodzeniem, zależy poszukującym pracy.
Okazuje się, że polskim specjalistom i menadżerom zależy przede wszystkim na podnoszeniu swoich kwalifikacji i zdrowiu członków najbliższej rodziny. Choć pracodawcy oferują coraz bardziej różnorodne świadczenia pozapłacowe, to właśnie możliwość uczestniczenia w bezpłatnych szkoleniach zawodowych oraz pakiety w prywatnej służbie zdrowia dla członków rodziny miały najwięcej wskazań w ogólnopolskim badaniu pracowników Kandydat 2011, przeprowadzonym przez portal Pracuj.pl. Szkolenia branżowe i zawodowe wskazała ponad połowa respondentów, zaś pakiet medyczny dla bliskich – co trzeci z nich. Co ciekawe, indywidualny pakiet medyczny znalazł się tuż za podium – wybierany był przez co czwartego odpowiadającego. Na trzecim miejscu ankietowani wymienili natomiast chęć dysponowania służbowym samochodem (27%).
Wykres 1. Jakie dodatki i świadczenia pozapłacowe uważa Pani(i) za najważniejsze dla siebie?
Coraz częściej cenimy też możliwość pracowania z domu – już co piąty respondent biorący udział w badaniu portalu Pracuj.pl uznał to za ważne dla siebie. Niewiele więcej osób (23%) chętnie uczestniczy w miejscach pracy w bezpłatnych szkoleniach językowych.
Niektórzy pracodawcy kuszą dodatkami pozapłacowymi już w ofercie. Nie znaczy to jednak, że pozostali ich nie oferują, po prostu ich strategią może być przedstawienie kandydatowi dodatkowych świadczeń na późniejszym etapie rekrutacji.
Wymienione w badaniu „Kandydat 2011” dodatki to te najbardziej rozpowszechnione. Zdarza się, że pracodawcy proponują swoim pracownikom inne świadczenia, na przykład rzeczy, które produkuje ich firma. Jedna z firm produkująca soczewki, w ogłoszeniu napisała, że każdemu pracownikowi raz w roku przysługuje para najlepszych soczewek.
Źródło: Pracuj.pl
Informacje o badaniu: Celem Badania Kandydat 2011 było poznanie oczekiwań i preferencji specjalistów wobec rynku pracy, a także ich opinii na temat wizerunku wybranych pracodawców. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Pracuj.pl przez instytut MillwardBrown SMG/KRC w dniach 2.09 – 7.10.2011 Ankieta internetowa, wypełniana samodzielnie przez respondentów, była wysyłana do osób posiadających konto na portalu Pracuj.pl oraz do użytkowników serwisu Profeo.pl W badaniu można było wziąć udział poprzez linki banerów reklamowych umieszczonych w wybranych serwisach min. na Facebooku. Ogółem w badaniu wzięło udział: 11 604 osób, posiadające minimum 2-letnie doświadczenie na rynku pracy, pracujący na stanowiskach specjalistycznych, menedżerskich i wyższych, w wieku 25-60 lat.