Szkolenie ze stylizacji dla sprzedawców

Ostatnio byłam uczestnikiem szkolenia. Dla mnie nietypowego, bo ze stylizacji. Łączyłam przyjemne z pożytecznym – zostałam poproszona o feedback dla trenerki, a jednocześnie przypominałam sobie i odświeżałam wiedzę na temat stylizacji. Szkolenie przeprowadzone zostało dla sprzedawczyń firmy odzieżowej i zachęcam wszystkie firmy produkujące i sprzedające odzież, aby takie szkolenia zafundowały pracownicom swoich salonów firmowych.

Tak się dziwnie stało, że przed tym szkoleniem robiłam większe zakupy, a właściwie miałam taki zamiar, ale niewiele udało mi się kupić- pracownice wielu sklepów pytały się automatycznie „w czym mogę pomóc?” –  ale pomóc mi w większości przypadków nie umiały. A ja chciałam szybko kupić dwa komplety, w których bym nieźle wyglądała. Złośliwi powiedzą, ze to może trudne, ale po szkoleniu ze stylistką jestem przekonana, że każda kobieta może zostać dobrze ubrana w niemal każdym sklepie, jeśli tylko sprzedawca WIE „co” i „jak” jej doradzić. Ja szkolę z tego „jak”, stylista jest niezbędny do tego, żeby przeszkolić z tego „co”.

Poznaliśmy 9 typów sylwetki wg. Moniki Jurczyk i stroje, które uwypuklają zalety, a ukrywają wady tych sylwetek. Zaskakujące dla mnie było, jak proste zabiegi można zasugerować klientce kupującej ubrania, aby wyglądała i czuła się lepiej.


Oto kilka rad stylistki dla sprzedawczyń, które najbardziej utkwiły mi w pamięci:

–  Klientka ma być ubrana, a nie przebrana

–  Stylizacja polega na budowaniu proporcji w sylwetce

–  Ważna (choć wtórna do proporcji) jest kolorystyka – można bazować na czterech porach roku, którym są przypisane charakterystyczne kolory

–  Ubiór zyskuje przez dodatki

–  Dzięki zmianie dodatków uzyskujemy różne stylizacje dla tej samej lub różnych osób

–  Warto kreować styl klienta, aby zawsze czuł się w zakupionych ubraniach dobrze i wracał do naszego sklepu

–  Warto poznać „Szafę Basic” klientek, by na tej wiedzy bazować

–  Łatwiej sprzedawać ubrania, gdy się wierzy w ich siłę.

A po co „jak”? – żeby klientka w ogóle chciała słuchać i zaufała sprzedawczyni. Dlaczego to wszystko jest ważne? Bo jak wskazują badania, sprzedawca ma największy wpływ na kreowanie marki, a wiedza o tym „co” i „jak” doradzać klientom ułatwia sprzedaż i buduje przewagę konkurencyjną. Dlatego właśnie zachęcam do zainwestowania w takie nowatorskie cykle szkoleń dla sprzedawców odzieży.

Tagi:

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0