Aż dwie trzecie Polaków deklaruje „całkowite przywiązanie” do swojego dotychczasowego pracodawcy — wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę doradztwa personalnego Kelly Services między początkiem października 2009 r. a końcem stycznia 2010 r. To najwyższy wynik w Europie. Wyniki te są częścią ogólnoświatowego projektu Kelly Global Workforce Index.
16 proc. ankietowanych w Polsce stwierdziło, że załamanie gospodarcze zwiększyło ich lojalność i przypisują to sprawnemu zarządzaniu i aktywnej komunikacji w firmie. Ci, którzy stali się mniej lojalni (8%), winią za to upadek morale w firmie, złe zarządzanie, mniejszy dostęp do szkoleń i gorsze możliwości rozwoju.
36 proc. ankietowanych stwierdziło, że do opuszczenia firmy skłoniłby ich brak szans na awans, 19 proc. – złe zarządzanie, 13 proc. – niskie zarobki i świadczenia. Aż 55 proc. respondentów w wieku 48-65 lat uznało reputację firmy za „bardzo ważne” kryterium wyboru pracodawcy.
Najbardziej wpływ spowolnienia odczuli polscy pracownicy w wieku 30-47 lat i 48-65 lat, przy czym 68 proc. przedstawicieli obu grup wiekowych deklaruje „całkowite przywiązanie” do pracodawcy (wśród osób w wieku 18-29 lat — 62 proc).
Ogółem zgromadzono opinie ok. 134 tys. osób, w tym Polaków.
Źródło: Kelly Services Poland, Puls Biznesu