W ubiegłym tygodniu, w hotelu Radisson SAS w Warszawie odbyła się prestiżowa gala Universum Awards 2009, podczas której zaprezentowano wyniki badania Universum Student Survey oraz wręczono statuetki Idealnym Pracodawcom wybranym przez 15 tys. studentów najlepszych polskich uczelni wyższych.
Universum Student Survey – znaczące badanie o zasięgu globalnym, przeprowadzane w 28 krajach na całym świecie przez zespół Universum, światowego lidera Employer Branding – zostało przeprowadzone w Polsce po raz trzeci. 11 maja najlepsi pracodawcy w Polsce zebrali się w hotelu Radisson SAS, by zapoznać się z wynikami badania oraz by otrzymać z rąk Country Managera – Anny Macnar prestiżową statuetkę w rankingu Idealnego Pracodawcy. Tytuł Idealnego Pracodawcy rokrocznie przyznają studenci poszczególnych kierunków studiów, które zostały podzielone na siedem kategorii: Inżynieria, IT, Biznes, Nauki humanistyczne, Nauki ścisłe, Prawo oraz Medycyna i farmacja. Kto zdobył tytuł Idealnego Pracodawcy i jakie wartości się za tym kryją? Kto – zdaniem studentów – zasługuje na wyróżnienie?
Po raz pierwszy w kategorii Inżynieria pierwsze miejsce studenci kierunków inżynieryjnych przyznali Toyocie, która pokonała lidera rankingu z 2008 roku – firmę Skanska. Natomiast według studentów kierunków biznesowych najlepsi okazali się PricewaterhouseCoopers (Idealny Pracodawca 2008), Ernst & Young oraz firma L’Oréal. Zdaniem studentów kierunków medycznych pracodawcami godnymi uznania są GlaxoSmithKline (lider roku 2008), Polpharma oraz Bayer. Humaniści (studenci na wydziałach związanych z naukami humanistycznymi) postawili przede wszystkim na telewizję oraz Internet – pierwsze miejsce, podobnie jak w roku ubiegłym, zajęła Grupa ITI. Swoje notowania poprawiła także Telewizja Polska SA (miejsce 2.) oraz firma Google (miejsce 3.), niekwestionowany lider branży IT zdaniem studentów kierunków informatycznych, który pokonał ponownie Microsoft (miejsce 2.) oraz IBM (miejsce 3.).
W kategorii Prawo studenci kierunków prawniczych przyznali pierwsze miejsca nie tylko kancelariom prawniczym – Domański, Zakrzewski, Palinka (miejsce 2.; po raz pierwszy w rankingu), ale przede wszystkim wskazali na konsulting – Ernst & Young (miejsce 1.) oraz PricewaterhouseCoopers. W kategorii Nauki ścisłe niekwestionowanym liderem pozostała firma L’Oréal, która pokonała Polpharmę oraz Niveę Polska.
Pracodawcy otrzymali dodatkowe wyróżnienie Lider Branży. Tytuł ten otrzymuje firma działająca na rynku pracy w określonej branży, wybierana przez studentów wszystkich kierunków studiów.
Na podium stanęli następujący Liderzy Branży: Paliwa i Oleje – PKN Orlen; chemicznej – Grupa Lotos; Metalurgia i Górnictwo – KGHM Polska Miedź S.A.; Budownictwo – Budimex; Inżynieria – Bosch; Transport i Logistyka – DHL; motoryzacyjnej – Toyota; FMCG/napoje – Coca-Cola; FMCG/żywność – Nestlé; elektronicznej – Nokia; Biotechnologia i Farmacja – Polpharma; Leki – GlaxoSmithKline; Handel i Sprzedaż – L’Oréal; Media i Reklama – Grupa ITI; Turystyka i Rekreacja – PLL LOT; Telekomunikacja – Telekomunikacja Polska SA; Energia i Ciepłownictwo – Vattenfall; Finanse i Bankowość – Grupa ING; Ubezpieczenia – PZU; Audyt i Księgowość – PricewaterhouseCoopers; Management Consulting – McKinsey & Company; Software – Google; Hardware – Dell.
O BADANIU
Universum Student Survey jest przeprowadzane corocznie wśród studentów w 28 krajach na całym świecie. Jego celem jest poznanie oczekiwań i preferencji studentów, związanych z planowaną przez nich karierą i rozwojem zawodowym. Badanie pozwala także na przeanalizowanie jakości wizerunku pracodawców na wybranym rynku pracy oraz czynników przesądzających o ich atrakcyjności. Na podstawie badania przygotowywane są raporty: Ideal Employer Brand Report, Target Group Report, Why Not Ideal Report oraz Employer Branding Topical Reports Package.
Źródło: Universum
O pracodawcach wypowiadaja sie studenci, ktorzy o pracy w korporacji nie maja pojecia… Pracodawca roku – przychodzisz na rok i uciekasz 😉 Choc ja spedzilem tam 3 latka 😉