Rozpoczynamy cykl cotygodniowych wpisów zawierających olbrzymią dawkę HR-owej wiedzy i newsów ze świata branży! Bądźcie czujni w każdy poniedziałek o godzinie 11 – HR starter pack z pewnością was zainspiruje i żwawym krokiem wprowadzi w nowy tydzień pełen wyzwań. Dziś o m.in. o tym, jak influencerzy mogą wpłynąć na employer branding oraz o tym, które zawody mogą czuć się bezpieczne w dobie automatyzacji i cyfryzacji.
Aktywność zawodowa Polaków jest niższa niż Greków
Według opublikowanych w środę kwietniowych danych Eurostatu bezrobocie w Polsce spadło do poziomu 4,8 proc. Tylko pięć krajów ma niższą wartość tego wskaźnika. Wyższy jest m.in. w Holandii (5,1 proc.), Danii (5,7 proc.) czy Szwecji (6,6 proc.). Paradoksalnie jednak tak niski poziom bezrobocia może zacząć bardziej martwić niż cieszyć, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę bardzo niskie wskaźniki zatrudnienia i aktywności zawodowej Polaków. Więcej informacji znajdziecie tutaj.
Co blogerzy i youtuberzy mogą zrobić dla HR?
Blogi, kanały na YouTube, Instagramie czy Snapchacie. To właśnie tam rodzą się i działają nowi celebryci – influencerzy, w Polsce nazywani po prostu twórcami internetowymi. Marketerzy ich wartość docenili już parę lat temu. Nic dziwnego, szczególnie dla młodego pokolenia Millenialsów, czy generacji Z są oni dużo bardziej wartościowi niż znani ze szklanego ekranu celebryci. I choćby z tego powodu pamiętać powinni o nich również HR-owcy. Influencerzy mogą być bezcennym pośrednikiem pomiędzy marką pracodawcy, a młodymi kandydatami. Maja Gojtowska w kilku słowach na HRstandard.
Więcej ciekawych treści:
-
3 Subtle Ways You’ll Offend Your Co-workers—and How to Quickly Recover Each Time
-
Automatyzacja miejsc pracy. 9 zawodów, których nie ruszą roboty
- 11 nietypowych (i niesamowitych!) przykładów jak firmy dbają o swoich pracowników
- Raport #TrendyHR2017
Do zobaczenia za tydzień!