Jak pokazują badania, w większości organizacji employer branding został w naturalny sposób przejęty przez działy HR. Jednak kompetencje konieczne do stworzenia solidnych fundamentów marki pracodawcy i wdrożenia ich w życie firmy, to nie tylko dziedzina HR.
Według danych z LinkedIn (https://business.linkedin.com/talent-solutions/cx/2016/10/global-recruiting-trends-2017) jedynie 36% firm łączy siły rekrutacji i marketingu w działaniach employer branding. W 30% organizacji to HR jest odpowiedzialny za budowanie marki pracodawcy, a w 20% ma tylko niewielki udział. Co ciekawe 10% firm w ogóle nie prowadzi działań employer brandingowych! W czasach walki o pracownika, employer branding jest niezwykle ważny. Jak pokazują badania 84% pracowników deklaruje chęć opuszczenia obecnego miejsca pracy i przejścia do firmy, która ma lepszą reputację.
Employer branding jako dziedzina czerpie wiele z działań marketingowych. Jest to np. lejek rekrutacyjny, profil kandydata, wartość zatrudnienia i wiele innych. Rekrutacja i marketing, wymagają również silnych umiejętności przywódczych, aby skutecznie działać na rzecz sukcesu całej firmy, dlatego warto włączyć kierownictwo wyższego szczebla w proces budowania marki.
Wzajemny wpływ marketingu i employer brandingu jest najpotężniejszy, gdy potwierdza go głos pracownika. W końcu chodzi o to, aby osiągnąć nie tylko sukces marki, ale także prawdziwą zmianę w organizacji. To właśnie pracownicy są najlepszymi rzecznikami marki.
Dowiedz się więcej na ebnavi.com.
Autor: Martyna Karpiuk, Marketing Specialist w Employer Branding Institute