Za nami pierwsza konferencja z cyklu HR Disrupt – Employer Branding Insights

Konferencja HR Disrupt to wspólna inicjatywa Uniwersytetu SWPS i agencji Publicon. Wydarzenie zgromadziło ponad 190 osób. Zostało podzielone na 2 panele – naukowy i biznesowy, na których łącznie pojawiło się 14 ekspertów employer brandingu, którzy poruszyli 12 tematów. Sesja rynkowa opierała się na dyskusji z udziałem przedstawicieli młodego pokolenia i rozmowie z profesjonalistami z Toyota Motor Manufacturing i Rebtel Poland na temat perspektyw i zagrożeń na współczesnym rynku pracy.

Po raz pierwszy, 27 czerwca 2018 roku, w filii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, praktycy employer brandingu zderzyli swoją perspektywę z opiniami środowiska naukowego i młodego pokolenia wkraczającego na rynek pracy.

Zderzenie trzech perspektyw

Głębokie zrozumienie potrzeb pracowników i umiejętność ich angażowania to dziś kluczowe kompetencje strategiczne. Na obecnym rynku pracy żadna firma nie jest w stanie utrzymać się bez employer brandingu. Zderzenie trzech perspektyw – naukowej, biznesowej i perspektywy młodego pokolenia jest cennym źródłem informacji o procesach i zachowaniach kreujących wizerunek pracodawcy.

Psychologia miłości w employer brandingu

Temat employer brandingu w kontekście pokoleń pokazał, na co firmy powinny zwracać większą uwagę. Młodzi, dorastający w świecie dobrobytu inaczej podchodzą do rynku pracy niż pokolenie X. Różnice widać tu na poziomie oczekiwań, sposobu pracy i preferowanych jej warunków. Stąd celem wydarzenia było m.in. zaproszenie młodych ludzi, którzy dopiero wkraczają na rynek pracy, by dowiedzieć się jak najwięcej o ich doświadczeniach, które firmy będą mogły wykorzystać w strategii employer brandingowej.

 

Employer branding można przyrównać do psychologii miłości – najpierw wzbudza się namiętność i zaangażowanie, ale kluczowe jest, aby ten stan utrzymać, a nie tylko rozbudzić go na początku w kampaniach rekrutacyjnych. Po przyjściu do pracy pracownik musi być dla firmy nadal ważny – sugeruje Szymon Sikorski, CEO agencji Publicon, organizatora konferencji.

Transparentność i spójna komunikacja wewnętrznatra

W każdej firmie pracownicy powinni czuć się doceniani nie tylko przez słowne pochwały, lecz również np. nagrody finansowe. Pracodawca dla każdego stanowiska pracy powinien mieć przygotowane widełki wynagrodzenia, by pracownicy wiedzieli ile mogą zarobić, bądź jak muszą się wykazać, by wskoczyć na wyższy poziom. Każdy z pracowników powinien być traktowany równo pod względem zatrudnienia, wynagrodzenia, awansów, czy dostępu do szkoleń. Każde wynagrodzenie powinno wynosić tyle, aby zapewnić poczucie bezpieczeństwa każdego pracownika i jego rodziny. To podstawy dobrej strategii budowania marki pracodawcy.

 

O konferencji

Konferencja HR Disrupt to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce. Spotkanie inauguruje jednocześnie nowy kierunek na Uniwersytecie SWPS – Employer branding. Organizatorami konferencji był Uniwersytet SWPS oraz agencja Publicon. Patronem medialnym wydarzenia był portal dlaStudenta.pl oraz newsello.pl, zaś patronem merytorycznym hrpolska.pl. Kolejna edycja już za rok.

 

Źródło: Publicon, informacja prasowa 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

      Skomentuj

      Share This
      HRstandard.pl
      Login/Register access is temporary disabled