Minął tydzień, zaczyna się tydzień! Jak w każdy poniedziałek o 11 zapraszamy na szybki przegląd tego, co w zeszłym tygodniu wydarzyło się ciekawego. W dzisiejszym wydaniu HR starter pack sprasowane wiadomości o tym, czy szef-coach może działać, czy wakacje mogą być udane i jak to zrobić, żeby nie czuć się jak nowy w nowym zespole. Zapraszamy!
Nowy pracodawca – inna kultura pracy. 6 kroków, jak poczuć się „swojo” w nowej firmie
Im dłużej pracujemy w jednym miejscu, tym większe mamy poczucie, że wszędzie obowiązuje podobna kultura pracy. Tymczasem różnice w podejściu do pracy i pracowników są gigantyczne. Zasady panujące w nowym miejscu poznaje się miesiącami. Bywa, że ich nieznajomość prowadzi do napięć między członkami zespołu, ale także na linii pracownik – szef. Lekcję pod hasłem „kultura pracy” musi odrobić każdy nowy pracownik. Jak to zrobić, żeby zaoszczędzić sobie przykrych dni? Sprawdź tutaj.
Zarządzanie poprzez coaching – czy to się opłaca?
Stereotypowo szef postrzegany jest jako osoba surowa, która wydaje polecenia i rozlicza z nich. Inaczej coach, który jawi się raczej jako partner do rozmowy – otwarty i przyjacielski. Czy więc menedżer może być dla swoich pracownikiem coachem? Zachęcamy do poczytania na ten temat.
Zadbaj o prawdziwe wakacje
Dla wielu pracowników urlop to paradoksalnie jeden z najbardziej stresujących okresów w całym roku. Ostatnie maile, załatwianie zastępstw, dopinanie spraw przed wolnym potrafi naprawdę uprzykrzyć życie. Jeśli czegoś się nie załatwi do końca, potem mogą być kłopoty, a firma działać nie tak, jak powinna. Jak więc zadbać o to, by każdy pracownik miał udane wakacje, a firma działała bez specjalnych zakłóceń?
Więcej ciekawostek: