InterviewMe.pl przeprowadził badanie dotyczące komunikacji firm z kandydatami. Badanie zostało objęte patronatem przez Harvard Business Review Polska. 1700 badanych wskazało, na czym zależy im w kontakcie z potencjalnymi pracodawcami.
Badanie przeprowadzone na 1700 czynnych zawodowo osobach wskazuje elementy wspierające budowanie wizerunku pracodawcy:
Źródła informacji o pracodawcy
Najważniejsze źródła informacji o pracodawcach to ogłoszenia o pracę (72%) oraz z fora i strony internetowe (67%). Kandydaci poszukują też informacji na stronach internetowych pracodawców (65%) oraz w opiniach znajomych (48%). Oficjalne profile w mediach społecznościowych dostarczają informacji dla 35% badanych.
Co powinna zawierać oferta pracy?
Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie brakuje im informacji o wynagrodzeniu (86%) oraz informacji o dalszych krokach w rekrutacji (62%). Kandydaci chcą widzieć w ogłoszeniu także informacje o możliwościach rozwoju kompetencji (44%) oraz formie współpracy (33%) i benefitach (21%).
Informacje przekazywane na rozmowie kwalifikacyjnej
W opinii badanych rozmowa rekrutacyjna powinna zawierać więcej informacji o zakresie obowiązków na stanowisku (65%) oraz o wynagrodzeniu (64%). Kandydaci wskazują, że brakuje im informacji o możliwościach awansu (48%). Rekruterzy powinni też szerzej opisywać atmosferę w zespole (38%) i podawać bardziej szczegółowy opis firmy (15%).
Co decyduje o przyjęciu oferty pracy?
Na decyzję o zatrudnieniu największy wpływ ma wynagrodzenie (86%), możliwości rozwoju w firmie (69%) oraz atmosfera w firmie (58% badanych). Duże znaczenie odgrywają też: lokalizacja (54%), kultura organizacji (44%) oraz opinie o pracodawcy w sieci (27%).
Wizerunek pracodawcy w sieci
Ponad 75% kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy w sieci. Dla 53% kandydatów wizerunek pracodawcy w sieci jest ważny lub kluczowy w podjęciu decyzji o zatrudnieniu.
Jak łatwo usprawnić komunikację z kandydatami w sieci?
W oparciu o wyniki badania InterviewMe wdraża bezpłatne profile dla pracodawców. Profile zostały zaprojektowane na podstawie ponad 220 fraz najczęściej wyszukiwanych w Google przez kandydatów. Dzięki temu profile pracodawców na InterviewMe pojawiają się w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na najpopularniejsze zapytania kandydatów.
Źródło: InterviewMe.pl