W tym tygodniu przedstawiamy Joannę Snopek – Specjalistkę ds. HR, która na co dzień ma kontakt z najlepszymi w dziale IT Krajowego Rejestru Długów. Jak sama mówi: „Autorytetem w branży HR, w której pracuję jest dla mnie każdy zaangażowany, pracujący z pasją HR-owiec, który każdego dnia na pierwszym miejscu stawia człowieka, jego marzenia i zawodowe dążenia”. Zapraszamy do lektury.
Joanna Snopek – Specjalista ds. HR. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku politologia oraz studiów podyplomowych z Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Z branżą rekrutacyjną związana od 8 lat, z czego już od 4 lat wspiera swoją pracą KRD BIG SA. Obecnie zajmuje się, przede wszystkim, współtworzeniem kampanii wizerunkowej dla Departamentu IT, oceną okresową pracowników, rekrutacją i systemami motywacyjnymi. Prywatnie zapalona podróżniczka stawiająca pierwsze nurkowe „kroki” w podwodnym świecie.
Czy może Pani przytoczyć kluczowe tezy Pani wystąpienia podczas WDR 2015?
Joanna Snopek: Podczas Warszawskich Dni Rekrutacji podzieliłam się z Państwem kampanią Employer Brandingową dedykowaną Departamentowi IT Krajowego Rejestru Długów. Podczas swojego wystąpienia nakreśliłam tło naszych działań EB, zarówno jeśli chodzi o konkurencyjny wrocławski rynek pracy specjalistów IT, jak i biznesowe oczekiwania organizacji, którą reprezentuję. Z dużą przyjemnością przybliżyłam słuchaczom plan naszej kampanii: przygotowanie strategii, zdefiniowanie EVP (Employer Value Proposition- unikatową wartość pracodawcy), wybór grup docelowych oraz kanałów komunikacji. Bardzo zależało mi na przekonaniu słuchaczy, ze ciekawą kampanię EB moża przygotować własnymi siłami, przy niewielkich nakładach finansowych.
Jak podejść do procesu rekrutacji kandydatów generacji Z – urodzonych po 1995 roku?
Joanna Snopek: Pokolenie Z właśnie debiutuje na rynku pracy i, niewątpliwie, stawia to spore wyzwania przed rekruterami i managerami urodzonymi przed rokiem ‘90. Nasi najmłodsi pracownicy to dynamiczni, władający kilkoma językami obcymi, świetnie korzystający z najnowszych technologii ludzie, z drugiej strony często są zagubieni w korporacyjnych zasadach i procedurach, mają trudności ze skupieniem się na zadaniu, nie uznają formalnych autorytetów. Jeśli chcemy, aby przedstawiciele tej generacji dołączyli do naszych organizacji w procesie rekrutacji musimy być obecni tam gdzie nasi kandydaci, czyli online. Uważam, że coraz mocniej będziemy wykorzystywać media społecznościowe, uważając aby nie wkroczyć w przestrzeń prywatną młodych ludzi. Aby nadążyć za ich zainteresowaniem nowościami, warto poszukując pracowników tworzyć aplikacje na smartfony, strony mobilne, twittować. Nasz komunikat rekrutacyjny powinien być zwięzły, konkretny i atrakcyjny wizualnie.
Jakie trendy w branży HR w dziedzinie IT będą dominować w 2015 roku?
Joanna Snopek: Konkurencja na rynku pracy profesjonalistów branży IT pogłębi się w 2015 roku, dlatego olbrzymim wyzwaniem dla działów HR firm będzie zrekrutowanie oraz utrzymanie w organizacji najlepszych developerów, testerów, specjalistów BI, a także administratorów i serwisantów. Wydaje się, że działania Employer Brandingowe staną się standardem w tym wymagającym środowisku, a do kandydatów będziemy docierać w coraz bardziej kreatywny sposób. Działy HR będą coraz mocniej wypełniać cele marketingowe w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim w departamentach informatycznych swoich firm. Modną w 2014 roku grywalizację – w 2015 roku wpleciemy nie tylko w procesy rekrutacyjne, ale także w procesy wdrożenia, oceny i motywacji specjalistów IT. Ponieważ tak ważna dla tej grupy zawodowej jest atmosfera, komfort pracy z najlepszymi fachowcami na rynku nadal rozwijać będziemy programy referencyjne tak, aby nasi specjaliści mieli wpływ na to, w jakim zespole scrumowym czy projektowym pracują.
Co Panią najbardziej motywuje w pracy?
Joanna Snopek: Najbardziej motywująca w mojej pracy jest możliwość realizowania ciekawych projektów. Cieszy mnie zaufanie osób, z którymi współpracuję, szansa wypełniania poprzez obszar HR-owy celów biznesowych organizacji. Największym atutem pracy w tym departamencie jest możliwość codziennego kontaktu ze współpracownikami, kandydatami i partnerami biznesowymi. Aspekt ludzki organizacji jest najmniej przewidywalny i to jest dla mnie fascynujące w wypełnianiu codziennych obowiązków.
Czy może Pani podzielić się jedną inspiracją, która wpływa na Pani pracę?
Joanna Snopek: Jeśli miałabym podzielić się z Państwem tym, co inspiruje mnie na co dzień, to będą to słowa, które znalazłam na kubku jednego z moich kolegów: „Kochaj to co robisz, a nigdy nie będziesz w pracy”. Ja podpisuje się pod tym zdaniem obiema rękami, życząc czytelnikom równie dużo satysfakcji z pracy.