Przykład Nestlé – jak zatrudniać pracowników z dużym potencjałem

yhrgtdfW związku z ogłoszoną przez firmę Nestlé – Europejską Inicjatywą Nestlé na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych zapytaliśmy Katarzynę Bajek-Bartold, Specjalistę ds. Rekrutacji Nestlé Polska S.A. na temat zalet prowadzenia takich programów, zalet zatrudniania studentów oraz możliwości współpracy z sektorem rządowym.

 

 

 

 

 

 

HRS: Czym kieruje się Nestlé podczas wyboru stażystów i młodych pracowników?

 
Katarzyna Bajek-Bartold: Ofertę naszych praktyk i staży kierujemy do absolwentów i studentów ostatnich lat studiów wyższych. W przypadku Praktyk Ekonomicznych muszą to być osoby maksymalnie do roku po uzyskaniu tytułu magistra, natomiast jeśli chodzi o Praktyki Ekonomiczne – do dwóch lat po zakończeniu studiów. Ważnym kryterium wyboru jest również bardzo dobra znajomość języka angielskiego, ponieważ w Nestlé duża część komunikacji odbywa się właśnie w tym języku. Poza tym zwracamy szczególną uwagę na kompetencje miękkie osób zainteresowanych odbyciem praktyk w naszej firmie. Są to przede wszystkim: inicjatywa i innowacyjność, umiejętność pracy w grupie, kreatywność oraz komunikatywność. Szukamy osób aktywnych, a więc takich, które chętnie biorą udział w różnego rodzaju projektach uczelnianych np. w stypendiach zagranicznych, są członkami organizacji studenckich lub działających w oparciu o wolontariat i kół naukowych.

 

 
Co według Państwa jest zaletą młodych, niekoniecznie doświadczonych, osób?

 
Przede wszystkim ich świeże spojrzenie. Osoby młode często myślą poza schematami i mają bardzo dużo pomysłów, które nie weszły jeszcze w korporacyjno – biznesowy kanon. Tego typu niestandardowe rozwiązania to olbrzymia wartość w naszej codziennej pracy. Doświadczeni pracownicy, wraz z rozwojem kariery, często dopasowują się do profilu danej organizacji i do obowiązujących w niej zasad, trudniej wówczas o spojrzenie z dystansu i kreatywne rozwiązania.

 

 
W jaki sposób podejmowanie działań takich jak Europejska Inicjatywa Nestlé na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych, kierowanych do młodzieży, wpływa korzystnie na rozwój organizacji i jej wizerunek?

 
Rozpoczęliśmy Europejską Inicjatywę Nestlé na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych ze względu na trudną sytuację na rynku pracy nie tylko w Polsce, ale też w całej Europie. Duży problem stanowi przede wszystkim obecna pozycja studentów i absolwentów, którzy mimo odpowiedniego wykształcenia mają problemy ze znalezieniem praktyk czy zatrudnienia. Każdego roku procent osób bezrobotnych wzrasta i naszym obowiązkiem, jako odpowiedzialnego pracodawcy, jest stworzenie możliwości rozpoczęcia kariery zawodowej oraz ułatwienie rozwoju młodym. Dla nich jest to szansa, by zdobyć doświadczenie i wiedzę biznesową, natomiast dla firmy jest to zastrzyk świeżej energii, którego potrzebujemy przy realizacji naszych projektów. Jeśli natomiast chodzi o wizerunek Nestlé to dzięki tego typu działaniom realizujemy założenia, które zakłada przyjęta przez nas strategia Tworzenia Wspólnej Wartości i jednocześnie pokazujemy, jak w praktyce wygląda rola odpowiedzialnego pracodawcy.

 

 
Jak postrzegają Państwo współpracę ze stroną rządową? Czy firmy mogą liczyć na wsparcie ze strony państwa?

 
Dostrzegamy duże możliwości we współpracy z organizacjami rządowymi i wierzymy, że wspólnymi siłami jesteśmy w stanie wypracować najlepsze rozwiązania w odpowiedzi na problem bezrobocia wśród osób do 30. roku życia. Jednym z nich jest właśnie Europejska Inicjatywa Nestlé na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych. W ramach projektu chcielibyśmy podjąć współpracę m.in. z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwem Edukacji. Jeśli chodzi o wsparcie ze strony państwa to najważniejsza jest chęć i otwartość rządu na współpracę z sektorem prywatnym.

 

 
Co mogliby Państwo zasugerować innym firmom, aby ośmielić je do wprowadzania programów dedykowanych młodzieży?

 
Jeśli chcemy wprowadzić w swojej firmie program dedykowany młodzieży, należy zacząć od zbadania potrzeb wewnątrz organizacji. Dużą zaletą tego typu programów jest fakt, że umożliwiają nam pozyskanie pracownika z dużym potencjałem. Poza tym jest to też ważna informacja dla całego rynku – pokazujemy, że jesteśmy firmą odpowiedzialną nie tylko społecznie, ale też gospodarczo. Stwarzamy możliwości rozwoju dla młodych osób wchodzących na rynek pracy.

 

Dziękujmy za rozmowę.

 

Katarzyna Bajek-Bartold, Specjalista ds. Rekrutacji Nestlé Polska S.A.

 

 

 

 

 

Katarzyna Bajek-Bartold, Specjalista ds. Rekrutacji Nestlé Polska S.A.

 

 

 

 

 

Image courtesy of David Castillo Dominici/FreeDigitalPhotos.net

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0