Rola CFO w HR

Dyrektorzy finansowi (CFO) spędzają coraz więcej czasu na działaniach w obszarach, które tradycyjnie nie znajdowały się w ich kompetencjach. Jednym z obszarów szczególnej ekspansji jest HR. Do takich wniosków prowadzi badanie zrealizowane wśród amerykańskich CFO na zlecenie firmy Robert Half International*.

W jakich obszarach zwiększa się rola CFO?

Zdaniem 27% badanych na przestrzeni ostatnich trzech lat zwiększeniu uległo ich zaangażowanie w obszar produkcji. Na drugim miejscu znalazł się HR (19%), a na kolejnych:

–  marketing (17%),

–  IT (15%)

–  sprzedaż (6%).

Liderzy finansowi coraz bardziej angażują się w różne obszary organizacji w celu zapewnienia finansowej kontroli, ponieważ kontrolowanie wydatków jest obecnie szczególnie ważną kwestią. Jedynie 15% CFO uważa, że ich rola w ciągu ostatnich kliku lat nie uległa zmianie.


Największe wyzwania wobec firm

W badaniu zidentyfikowano również 3 największe wyzwania, z jakimi obecnie muszą zmierzyć się firmy. Dyrektorzy finansowi zwrócili szczególną uwagę na:

1. rosnące koszty opieki medycznej,

2. konieczność kontrolowania wydatków i zwiększania zysków organizacji,

3. dbanie o morale i motywację pracowników.


Z perspektywy HR najistotniejszy jest punkt trzeci, czyli konieczność dbania o morale pracowników i zwiększanie ich motywacji do pracy. Z innego badania zrealizowanego przez Half International wynika, że prawie połowa pracowników (40%) jest bardziej skłonna szukać możliwości rozwoju u innego niż dotychczasowy pracodawcy, natomiast 31% łączy swoje plany zawodowe z dotychczasowym miejscem pracy**.

Rosnące ryzyko straty lojalnych pracowników może wymóc na pracodawcach zacieśnianie więzi z najbardziej kluczowymi członkami załogi. CFO zapytani o dodatkowe korzyści, jakie ich firmy planują zaoferować w celu zwiększenia motywacji pracowników i ich retencji wymienili m.in. :

–  możliwości szkolenia i rozwoju (29%),

–  elastyczny czas pracy lub pracę zdalną (24%),

–  mentoring (24%).

Na dalszych miejscach znalazły się m.in. refundowane posiłki lub dopłaty do posiłków (11%), świadczenia takie jak: opieka nad dzieckiem, sprzątanie, karnety sportowe (11%), dopłaty do przejazdów oraz urlopy sabbatical (8%).


——————–

* W badaniu zrealizowanym w 2011 roku uczestniczyło 1 400 dyrektorów finansowych z amerykańskich firm (zatrudniających minimum 20 pracowników)

** Badanie zrealizowano online na próbie 1 453 pracowników w USA w 2010 roku.


Źródło: Robert Half International

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0