Alfabet HR: planowanie sukcesji

Planowanie sukcesji – succession planning

planowanie następstw przedstawiane w postaci tzw. planu następstw (księgi sukcesorów, tablicy kadry rezerwowej), czyli schematu stanowisk kierowniczych (od najwyższego do najniższego) z ich aktualną imienną obsadą oraz nazwiskami – najczęściej trzech – ewentualnych kandydatów do objęcia tych stanowisk w przyszłości. Taka tablica pozwala stwierdzić, które ze stanowisk są dobrze zabezpieczone, a których przyszłość jest niepewna (czyli że potrzebne jest przeprowadzenie szkoleń potencjalnych następców wewnątrz firmy lub podjęcie przygotowań do pozyskania odpowiedniego pracownika na zewnętrznym rynku pracy). Planowanie sukcesji jest jednym z elementów projektowania ścieżek kariery w przedsiębiorstwie.


Alfabet HR-u udostępniony jest przez Portal Rynku Pracy HRK.PL

 


Warto także przeczytać:

Kiedy prezes nie widzi potrzeby wyznaczenia następcy – studium przypadku

Plan sukcesji dla wyższej kadry menedżerskiej

Succession planning – CIPD

4 Tips for Efficient Succession Planning

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0