Szczęście pracowników jest kwestią bardzo często pomijaną przez pracodawców. A to błąd! W swojej ostatniej książce „Happiness at Work: Maximizing Your Psychological Capital for Success”, Jessica Pryce-Jones twierdzi, że szczęście przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcy. Zależność jest prosta: szczęśliwy pracownik pracuje wydajniej.
Wyniki badania przeprowadzonego przez autorkę wśród 3000 pracowników wskazują, że szczęśliwi pracownicy są o 50% bardziej wydajni w pracy niż pozostali. Jessica Pryce-Jones uważa również, że istnieje znacząca różnica pomiędzy poczuciem szczęścia a zaangażowaniem w pracę. Można być nieszczęśliwym, a mimo to wciąż angażować się w wykonywanie obowiązków zawodowych. Zaangażowanie i satysfakcja z pracy nie zawsze przekładają się na większą wydajność pracownika, natomiast szczęście jak najbardziej. Bardzo często firmy wydają się być tak mocno przywiązane do realizowanej polityki i procedur, że zdanie pracowników jest pomijane.
Srikumar Rao, autor książki „Happiness at Work: Be Resilient, Motivated and Successful — No Matter What” również uważa, że pracodawcy mają w tym obszarze dużą rolę do odegrania. Mogą ułatwiać pracownikom osiągnięcie szczęścia w pracy, lub przeszkadzać. W firmach często panuje przekonanie, że zadaniem menedżerów jest motywowanie pracowników. Podstawową sprawą jest jednak odkrycie i usunięcie czynników, które demotywują pracownika.
Źródło: www.hreonline.com