Segmentacja grup decelowych kluczem do przyciągniecia najlepszych talentów

Niedawno ukazał się najnowszy raport  „Influencers of Employment Choice” opracowany przez Employer Brand International pod przewodnictwem stratega w zakresie budowy wizerunku pracodawców: Brett Minchigton, MBA. Raport ma też polski akcent, ponieważ w opracowaniu metodologii uczestniczyła także min. Marta Najbert, ekspert marketingu.


Wynika z niego ,że przyciągnięcie najzdolniejszych kandydatów do firmy wymaga wprowadzenia strategii rekrutacyjnych oraz komunikacyjnych ściśle ukierunkowanych na konkretne grupy odbiorców. W badaniu “Influencers of Employment Choice Global Research Study” na temat czynników decydujących o wyborze pracodawcy przeprowadzonym przez Employer Brand International wypowiedziało się ponad 400 pracowników z całego świata. Niżej przedstawiamy część wniosków z badania.


Istotne aspekty wpływające na wybory kandydatów reprezentujących poszczególne grupy:

kobiety – elastyczny model pracy, przyjazne środowisko pracy;

mężczyźni – możliwość pracy z liderami, innowacyjna kultura organizacyjna, jasno określone cele;

pracownicy sektora prywatnego chętniej niż pracownicy sektora państwowego i NGO podejmą pracę w firmie ceniącej przywództwo, nagradzającej za osiągnięte wyniki oraz dającej możliwości rozwoju w międzynarodowym środowisku;

pracownicy sektora państwowego – elastyczny model pracy, realizowanie przez firmę strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR);

absolwenci i pracownicy administracji – cenią harmonię w życiu osobistym i zawodowym, dlatego w pracy liczą się dla nich: elastyczność oraz możliwości rozwoju;

kadra zarządzająca – dla tej grupy znaczenie mają: rodzaj firmy, możliwość pracy z liderami w danej branży, innowacyjna kultura organizacyjna, jasno zdefiniowane cele i wysokie standardy obsługi klienta.

Badanie wykazało również, że:

– oferowanie elastycznego modelu pracy bardziej wpływa na wybory kandydatów z Australii, USA i Kanady, niż państw azjatyckich;

– praca w firmie realizującej wysokie standardy obsługi klienta ma większe znaczenie wraz z wiekiem kandydata (w przypadku pracowników 50+ jest to pięciokrotnie większy wpływ na wybór miejsca pracy w porównaniu do osób 18-29 r.ż.);

możliwość pracy z liderami jest prawie dwukrotnie silniejszym wabikiem dla pracowników sektora prywatnego niż sektora państwowego;

inspirujące przywództwo bardziej wpływa na pracowników sektora prywatnego niż pracowników NGO i sektora państwowego;

– kadra zarządzająca jest mniej podatna niż osoby znajdujące się niżej w hierarchii zawodowej na oferty pracy przedstawiające jasne ścieżki kariery.

Raport zawiera wyniki segmentacji globalnej wg. regionu, płci wieku, typu organizacji, poziomu stanowiska pracy i własności. Wyniki pomogą pracodawcom w opracowaniu strategii pozycjonowania i opracowania unikalnej wartości pracodawcy (EVP). Można go zamówić pod adresem:

http://www.collectivelearningaustralia.com/index.php/view/products/item/29


Źródło: www.employerbrandingonline.com oraz tłumaczenie za http://employer-branding.pl/

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0