Klient i kandydat to ta sama osoba. Wykorzystaj potencjał!

Marka kliencka jest podstawą działalności każdej organizacji B2C – co do tego nie ma wątpliwości. Widać to na poziomie organizacyjnym oraz budżetowym. Dział marketingu pracuje na jasnych celach, które są sprzężone ze sprzedażą. Natomiast sprzedaż działa w oparciu o dane rynkowe, modele efektywności bazujące na ROI i analitykę korzystającą z Big Data.

Deficyt wiedzy

Niemniej jednak, pojęciem marki pracodawcy operowały tylko firmy o największym deficycie talentów specjalistycznych. Według danych Linkedin obecnie aż 72% rekruterów zauważa potrzebę tworzenia silnej marki. Często niestety nie przekłada się to faktyczne działania.

Skala bezrobocia w Polsce w 2018 roku wyniosła 5,8% – najmniej od 28 lat(GUS). Dla pracodawców oznacza to konieczność myślenia o swoich procesach HR i kandydatach inaczej. W sposób, który wcześniej był zarezerwowany dla kluczowych procesów produktowych i klientów marki. Dlatego też tak istotne są konkretne działania, poprzedzone dogłębną analizą danych.

Zacznijmy od podstaw

Premium Employer Brand Index 2019 zakłada pójście o krok dalej. Rozumiemy, że kandydat jest również klientem, a punkty styczności pomiędzy nim a marką kliencka są analogiczne do tych pomiędzy kandydatem a marką pracodawcy. Zdajemy sobie sprawę, że obecnie zarówno marketerzy i HRowcy chcą dotrzeć do tej samej osoby. W praktyce oznacza to, że odbiorca naszej komunikacji klienckiej i EB może być zarówno zachęcony jak i zniechęcony do naszej firmy w wyniku dwutorowego przekazu. Wystarczy rzucić okiem na statystyki.

  • 80% kandydatów chętniej zaaplikuje do firmy, jeśli lubi ich markę konsumencką.
  • 67% kandydatów przestaje kupować produkty firmy, jeśli ta odrzuci ich CV.

Badanie Premium Employer Brand prowadza się na zróżnicowanej próbie ponad 10,000 respondentów (metoda CAWI). Oceniają oni 240 marek klienckich pod kątem wskaźników wpływu na markę pracodawcy. W oparciu o badanie powstało już ponad 10 strategii efektywnego wykorzystania marki pracodawcy w kanale klienckim, oraz skutecznej lojalizacji pracowników w oparciu o markę kliencką – m.in. dla takich firm jak Wedel, Orange, mBank, Lidl, CCC, Dr Irena Eris.

Marka kliencka: wykorzystaj potencjał 

Dzięki zastosowaniu zintegrowanego modelu ewaluacji efektywności wykorzystania marki pracodawcy w działaniach powiązanych z marką kliencką HRowcy uczą się, jak skutecznie wykorzystać potencjał który ma każda organizacja B2C. Lepiej poznają potrzeby swojej grupy docelowej i dowiedzą się, jakie kluczowe wskaźniki trzeba mierzyć, by monitorować synergię obu procesów. Zarówno na poziomie organizacji, jak i w oparciu o wspólny model lejka dla marki klienckiej i marki pracodawcy. Uzbrojeni w taką wiedzą mogą skuteczniej rekrutować talenty i reagować w razie zmian.

Dołącz do marek premium: www.premiumemployerbrand.pl

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled