Prezentujemy wskazówki, w jaki sposób przygotować projekt szkoleniowy dopasowany do potrzeb klienta oraz utrzymać z nim dłuższą relację, zaproponowane przez Allan Pettman – managing director w Global Knowledge:
1. Szkolenie musi łączyć teorię z praktyką (np. praktyczne zadania w trakcie, a na koniec teoretyczny egzamin).
2. Łącz tradycyjne metody nauczania z e-learningiem.
3. Uatrakcyjniaj proces uczenia się poprzez wykorzystywanie narzędzi Web 2.0. (video seminaria, zadania do wykonania online, komunikatory) – zróżnicowanie zwiększa zaangażowanie uczestników.
4. Oferuj konsultacje po zakończeniu szkolenia (praktyczne wskazówki, rady) – to sprzyja podtrzymywaniu relacji z klientem, a także buduje Twoją markę jako solidnego dostawcę usług szkoleniowych.
5. Organizuj szkolenie w czasie i miejscu dogodnym dla klienta.
6. Doradzaj klientowi w tworzeniu projektów szkoleniowych i rozwojowych.
7. Szkolenie nie powinno zaczynać się i kończyć tego samego dnia. Wyślij uczestnikom materiały szkoleniowe lub zadanie problemowe e-mailem jeszcze przed szkoleniem. Zwiększy to ich zaangażowanie, a tym samym więcej zyskają.
8. Pytaj uczestników o preferowany sposób uczenia się.
9. Pokaż realną korzyść wynikającą ze szkolenia – firma zamawiająca usługę musi widzieć wartość z udziału swoich pracowników w szkoleniu.
10. Poznaj swojego klienta – dowiesz się, czego naprawdę potrzebuje.
Cały artykuł „Ten tips for flexible and tailored learning” autorstwa Allan Pettman znajdziecie na stronie www.trainingzone.co.uk