Pracuj.pl komentuje wyniki Megapanelu

rankingpracakwiecieńW związku ze spadkiem popularności na większości portali pracy w miesiącu kwietniu, w porównaniu z miesiącem poprzednim, poprosiliśmy wybrane serwisy o komentarz. Publikujemy odpowiedź  jakiej udzielił nam Pracuj.pl.

Spadek ilości odwiedzin w kwietniu dotyczy wszystkich serwisów z pierwszej dziesiątki kategorii „Praca” rankingu Gemius/PBI Megapanel. Niższe wyniki to „efekt świąt” – w tym przypadku wielkanocnych. Podobna sytuacja powtórzy się zapewne w wakacje, gdy zainteresowanie użytkowników serwisami rekrutacyjnymi jest tradycyjnie niższe. Mniejsza ilość użytkowników w tego typu portalach łączy się wtedy z corocznym, wakacyjnym spadkiem ofert pracy. Firmy wracają do większych rekrutacji po okresach urlopowych.

Biorąc pod uwagę obecność Pracuj.pl na wyłączność w wyszukiwarkach ofert pracy portali ogólnych, Wp.pl oraz Interia.pl, w kwietniu 2009 r. łącznie dotarliśmy do 1 675 138 użytkowników (real users).

Dla firmy, poszukującej pracowników za pośrednictwem serwisu rekrutacyjnego, nie mniej niż liczba odwiedzin w portalu, ważna jest „jakość” odwiedzających, przekładająca się bezpośrednio na wartość aplikacji, spływających w odpowiedzi na ofertę pracy. W przypadku portalu stricte nastawionego na rekrutację – inaczej niż w przypadku serwisu ogólnego z wyodrębnioną sekcją „praca” – z większym prawdopodobieństwem możemy mówić o użytkowniku rzeczywiście poszukującym pracy, co przekłada się bezpośrednio na sprawną i efektywną, a co za tym idzie tańszą rekrutację.
Maciej Noga, dyrektor ds. marketingu w Grupie Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl
Dziękujemy serwisowi za komentarz, czekamy na informacje od pozostałych liderów w tej kategorii!

Przeczytaj także:
Ranking portali pracy: kwiecień 2009
Praca w marcowym rankingu serwisów tematycznych


1 komentarz
  1. Reply
    getpaidtoread 25 czerwca 2009 at 22:29

    Z jednej strony racja, serwis ‚czysto’ rekrutacyjny ma pewnie lepsze postrzeganie wsrod uzytkownikow, chociaz z drugiej strony gazetowy serwis jest chyba bardziej popularny i wiecej ludzi tam zaglada..

    Dane Gemiusa sa czesto wyrocznia dla reklamo- i ogloszeniodawcow. W kwestii tego, o czym mowi p. Noga – chyba jednak nie możba miec pretensji do Gemiusa o sposob naliczania ruchu. Choc ostatnio w rankingach pracuj.pl spada, to metodologia badania od dawna jest taka sama ( czyli wpis we whois)… Moze pora pomyslec o akwizycjach? ;]
    Marek

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0