henkelJedenaście najlepszych zespołów z 11 krajów Europy przedstawiało  w Brukseli swoje pomysły przed międzynarodowym jury konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. Wśród nich znaleźli się studenci z Krakowa, którzy ostatecznie zajęli szóste miejsce. Główna nagroda przypadła drużynie Rotterdam School of Management, reprezentującej Holandię.

Jesienią 2008 r. rozpoczęła się druga edycja międzynarodowego konkursu studenckiego firmy Henkel. Projekt ponownie zakończył się sukcesem – pomysły nadesłało ponad 2100 studentów z jedenastu krajów, w tym 60 z Polski. Głównym zadaniem konkursowym było wcielenie się w rolę menedżerów firmy Henkel i przedstawienie pomysłu na produkt, który cieszyłby się powodzeniem konsumentów w 2050 roku. Najlepsze zespoły z poszczególnych państw zostały zaproszone na międzynarodowe finały, odbywające się w obiekcie Atomium w Brukseli.

W ciągu dwóch dni studenci prezentowali swoje pomysły i koncepcje jury, które składało się z międzynarodowych menadżerów Henkla.  Przygotowywali także biznesplany i strategie marketingowe oraz negocjowali budżety z konkurentami z innych krajów. Sędziowie byli pod wrażeniem kreatywności uczestników oraz ich profesjonalizmu. Zawodnicy wykazali się wysokimi umiejętnościami prezentacyjnymi, wykorzystując do pomocy m.in. samodzielnie wyprodukowane filmy oraz specjalnie stworzone produkty. – Uczestniczenie w bezpośrednim dialogu z tak zaangażowanymi i zmotywowanymi studentami jest dla nas bardzo ważne. Konkurs Henkel Innovation Challenge stwarza nam okazję, żeby zaprezentować działalność biznesową Henkla, a także firmę jako pracodawcę, poznając jednocześnie bardzo utalentowane osoby z całej Europy – wyjaśnia Jessica Thiel, kierująca globalnym programem Talent, Leadership and Learning, odpowiedzialna w firmie Henkel m.in. za rekrutację młodych absolwentów.

A zwycięzcami są…

Konkurs miał formułę niezwykle praktyczną. Nauczyliśmy się tutaj więcej, niż zdołalibyśmy wynieść nawet po wielu godzinach wykładów i seminariów z marketingu na uniwersytecie. Była to także znakomita okazja nawiązania współpracy  z profesjonalnymi menadżerami – skomentował Wibe van de Vijver ze zwycięskiej drużyny z Holandii. Jego zespół, w skład którego wchodzili także Maria Louise Schuerman oraz Dorothea Sepopo Attiogbe, przekonał jury dzięki znakomicie przygotowanej prezentacji, dobremu pomysłowi na produkt i świetnym umiejętnościom negocjacyjnym. Nagrodą dla zwycięskiego zespołu jest nie tylko tytuł, ale także tygodniowa wycieczka na Karaiby. Drugie miejsce przypadło drużynie z Hiszpanii, zaś trzecią pozycję podzieliły między siebie zespoły z Włoch, Turcji i Belgii. Wszystkie zespoły z trzech pierwszych miejsc będą mogły także wziąć udział w osobistych spotkaniach z Kasperem Rorstedem, prezesem firmy Henkel.

Polska drużyna w składzie: Bartosz Józefowski, Mateusz Kapera i Daniel Bogucki, reprezentująca Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, zajęła szóste miejsce. – Plusem wyjazdu na finał do Brukseli była możliwość poznania świetnych ludzi. Wszyscy prezentowali bardzo wysoki poziom, między zespołami była ogromna otwartość i pozytywna atmosfera – mówi Bartosz Józefowski. – Wiem, że korzyści zawodowe związane z udziałem w HIC wkrótce nadejdą i wiem nad czym, jako przyszły menadżer, mam pracować – dodaje.

W poszukiwaniu talentów

Konkurs Henkla daje możliwość możliwość nawiązania cennych kontaktów ze znaczącym, międzynarodowym pracodawcą. Jednocześnie Henkel zyskuje szansę, aby poznać wiele utalentowanych i zmotywowanych osób z całej Europy. Firma wyznaczyła grupę menadżerów, która wspierała i pomagała studentom w roli mentorów, nie tylko podczas finałów krajowych, ale także w fazie przygotowawczej. – Dzięki temu obydwie strony miały okazję przez kilka miesięcy bardzo dobrze się poznać. Zamierzamy podtrzymać kontakty z wieloma uczestnikami, choć konkurs już się zakończył – powiedziała Ailie Kraus, dyrektor ds. rekrutacji, odpowiedzialna także za projekt Henkel Innovation Challenge.

Spośród 18 studentów, którzy uczestniczyli w zeszłorocznych finałach, 13 odbyło już praktyki w firmie Henkel. Niektórzy z nich ukończyli już studia i podjęli w firmie stałą pracę.

Źródło: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled