Budowanie przyszłej kadry pracowniczej oraz realizacja strategii Employer Branding – jak zaangażować pracowników?

hot-air-balloon-401545_1280My i nasze wyzwania
Techland to największy w Polsce producent gier video oraz ceniony wydawca oprogramowania. Nasze gry, przede wszystkim serie Dead Island i Call of Juarez, zostały wydane w większości krajów na świecie i zdobyły rzesze wiernych fanów. Wykorzystujemy i tworzymy zaawansowane technologie informatyczne. Zatrudniamy najlepszych specjalistów w branży gier video.

 
 
 
 
 
 
Nasza firma to także wyjątkowe miejsce pracy, w którym spotykają się i na wspólnej płaszczyźnie pracują inżynierowie nowych technologii, projektanci, scenarzyści, utalentowani artyści, graficy – ludzie, dla których tworzenie rozrywki elektronicznej to w pewnym sensie sposób na życie. W Techlandzie pracuje ponad dwieście osób – dynamicznych ludzi, których łączy ambicja i pasja tworzenia. To zarówno specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w branży, jak też młodzi adepci różnych sztuk.
 
Jednym z wyzwań, jakie stoją przed Działem HR Techlandu, jest rekrutacja pracowników- specjalistów wysokiej klasy na stanowiska charakterystyczne dla branży gier video. Znalezienie ich na rynku pracy jest zadaniem trudnym, ponieważ w Polsce kształcenie specjalistów o takich profilach nie odpowiada obecnym potrzebom pracodawców. Postawiliśmy sobie w związku z tym za cel zaangażowanie się w edukację przyszłych potencjalnych pracowników i uruchomiliśmy szereg inicjatyw związanych z dzieleniem się wiedzą oraz swoim know-how z zakresu tworzenia nowoczesnych, światowej klasy gier video. Inicjatywy te są osadzone w kontekście biznesowym. Z jednej strony traktujemy je jako projekty HR, mające własny budżet, deadline i określone wskaźniki efektywności, a z drugiej stanowią ważny element strategii Employer Branding.
 
Poniżej chcemy przedstawić dwa wybrane sposoby angażowania naszych pracowników w szeroką działalność edukacyjną Techlandu, zainicjowanych oraz zorganizowanych przez Dział HR Firmy. Omawiamy przy tym nasze najważniejsze przedsięwzięcie, tj. program „Zostań Ambasadorem Techlandu”. W artykule podejmujemy również aspekt kosztowy oraz efektywnościowy tych inicjatyw.
 
1. Jak zamienić pracownika w ambasadora firmy?
Program „Zostań Ambasadorem Techlandu” polega na angażowaniu pracowników w uczestnictwo w eventach, takich jak konferencje, zewnętrzne warsztaty i wykłady, targi pracy oraz inne działania związane z dzieleniem się wiedzą i know-how firmy. Jest to celowo zorganizowane przedsięwzięcie wsparte wewnętrzną procedurą.
 
Aby stać się ambasadorem Techlandu, chętni pracownicy zgłaszają swoją kandydaturę w odpowiedzi na otwarty komunikat wysyłany raz na kwartał przez Dział HR. W ten sposób tworzymy bazę ambasadorów, którą aktualizujemy cztery razy do roku. Obecnie w bazie widnieje około czterdziestu pracowników wraz z przypisanymi preferencjami: tematyka, którą się interesują i chcą podejmować,
rodzaj eventu, w którym chcą brać udział i oczekiwane audytorium, dostępność i oczekiwania wobec organizacji (wyjazdowa krajowa, zagraniczna, itp.)
 
Wspomniane eventy są planowane zwykle na początku roku, jeśli z góry wiadomo, kiedy się odbędą. Większość z nich jednak pojawia się na bieżąco, najczęściej z miesięcznym wyprzedzeniem, co powoduje spory „ruch” na liniach HR – ambasadorzy oraz HR – organizatorzy. Dlatego niezbędne okazało się zaangażowanie jednej dedykowanej osoby z HR – specjalistę ds. zarządzania wiedzą i rozwoju pracowników, która zarządza programem. To do niej spływają zaproszenia od kolegów/koleżanek z innych działów oraz ona inicjuje obecność Techlandu na ciekawych wydarzeniach.
 
Na potrzeby komunikacji w ambasadorami stworzyliśmy wewnętrzną grupę e-mailingowa, do której są podłączeni wszyscy wspierający tę inicjatywę. Do nich przesyłany jest harmonogram eventów oraz bieżące propozycje wystąpień. Osoby zainteresowane uczestnictwem zgłaszają swój udział wraz z propozycją tematu. Już na etapie wyboru zagadnienia jest ono omawiane z managerem danego pracownika lub wewnętrznym ekspertem z danej dziedziny. Po akceptacji tematu powyższe grono omawia cele, agendę oraz formę wystąpienia (wykład, warsztat, dyskusja, itp.). Zwykle na tym etapie zgłoszenie jest wysyłane do organizatorów wydarzenia.
 
Ambasador opracowuje temat samodzielnie, wykorzystując czas podczas tzw. Godzin Ciszy (wydzielony w godzinach pracy czas dla pracowników przeznaczony na pracę koncepcyjną) lub w czasie wolnym. W przypadku zapotrzebowania na określone materiały (np. książki, wykłady, filmy, gry) są one niezwłocznie zakupywane, o ile już nie znajdują się w firmowej bibliotece. Obecnie nasza biblioteka-czytelnia zawiera 1666 gier oraz ok. 700 książek. Ambasador może też skorzystać z wewnętrznych konsultacji z wybranym pracownikiem-ekspertem.
 
Dobre podstawy merytoryczne i opracowanie prezentacji to zazwyczaj tylko połowa sukcesu. W dobrym wystąpieniu liczy się osobowość prezentera, interesujący styl prowadzenia oraz jego umiejętności związane z wystąpieniami publicznymi. W związku z tym Dział HR uruchomił ambasadorom możliwość odbycia szkolenia z zakresu public speaking i radzenia sobie z tremą.
 
 
Całość artykułu dostępna w Raporcie Angażowanie i Motywowanie Pracowników do pobrana TUTAJ
 
 
Autorka: Aleksandra Gwara , Natalia Selinger, Techland
 
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0