Social media mogą być atrakcyjnym miejscem na promocję trenerów i firm szkoleniowych. Dlatego warto poświęcić czas na zaistnienie na portalach społecznościowych. Nikki Pilkington zajmująca się marketingiem internetowym podpowiada, w jaki sposób promować ofertę szkoleniową na Facebooku:
1. Załóż profil Twojej firmy (Fan Page) – dzięki temu będziesz mógł/mogła stworzyć społeczność wokół swojej marki.
2. Zamieszczaj linki oraz komentarze które mogą interesować Twoich fanów (obecnych i potencjalnych klientów).
3. Zamieść linki do Twojego bloga i strony firmowej.
4. Zachęcaj do dyskusji.
5. Nie bądź anonimowy/a. Udostępnij swoje zdjęcie, bio – fani chcą wiedzieć z kim rozmawiają. Jeśli kilka osób administruje profilem – podpisujcie swoje posty (np. inicjałami).
6. Oferuj darmowe źródła wiedzy, np. abstrakty e-booków, materiały szkoleniowe, kody rabatowe.
7. Organizuj konkursy, np. zamieść zdjęcie z ostatniego szkolenia i zachęcaj do skomentowania – najlepszy komentarz otrzyma nagrodę (darmowe konsultacje telefoniczne, rabat na kolejne szkolenie etc.).
8. Reklamuj swoje szkolenia i warsztaty (Events) – informuj na bieżąco o swojej ofercie szkoleniowej oraz zbliżających się terminach.
9. Reklamuj swój profil codziennie – zamieść link do profilu w stopce wiadomości e-mail.
10. Potraktuj profil Twojej firmy jako wirtualne rozbudowanie własnej działalności biznesowej – rozmawiaj z potencjalnymi klientami oraz uaktualniaj zamieszczane tam informacje.
Z całym artykułem pt. „How trainers can use Facebook to win business” autorstwa Nikki Pilkington możecie się zapoznać na stronie www.trainingzone.co.uk