"Employer Branding w praktyce" – relacja z Debaty HR

logo.debataHRDziś o godzinie 12:00 w siedzibie Agory odbyła się debata poświęcona tematyce Employer Brandingu w praktyce polskiego HR. Zamieszczamy najciekawsze konkluzje.

Podczas spotkania poruszone zostały kwestie dotyczące polskiej polityki employer brandingowej: jaki wpływ na motywację i efektywność pracowników ma wizerunek pracodawcy? Czy rankingi i nagrody dla pracodawców mają dla kogoś znaczenie? Jacy pracodawcy cieszą się największym powodzeniem wśród osób szukających pracy? Jakie są narzędzia budowania polityki employer brandingowej?

W debacie udział wzięli eksperci zajmujący się taktyką na co dzień:

  • Katarzyna Zadrożna – specjalista ds. budowania wizerunku pracodawcy i komunikacji wewnętrznej, Danone
  • Jacek Skowroński – CEE Staffing Lead, Hewlett-Packard
  • Piotr Ruszowski – koordynator konkursu „Grasz o staż”, PricewaterhouseCoopers
  • Katarzyna Derdzińska – starszy konsultant, menedżer projektu I i II edycji Badania Najlepsi Pracodawcy, Hewitt Associates
  • Joanna Nietubyć – dyrektor HR, Manpower Polska

Obserwowaliśmy debatę i dla tych którzy nie uczestniczyli zamieszczamy podsumowanie.

Pierwszą poruszaną kwestią debaty był stopień zaawansowania polskich firm w działania związane z employer brandingiem. Zaproszeni goście zgodzili się co do faktu, że jesteśmy w momencie przejściowym, w momencie gdzie wiele firm myśli o tym aby zacząć działania brandingowe, ale wciąż brakuje nam jasnej precyzyjnej definicji employer brandingu na rynku polskim na której moglibyśmy oprzeć swe działania. Rozmówcy zwrócili również uwagę na fakt, że EB jest ważny właśnie w okresie kryzysu, kiedy firmy nie mogą sobie pozwolić na błędy rekrutacyjne, bowiem koszt zatrudnienia złego pracownika jest większy w sytuacji kryzysowej dla firmy. Właśnie teraz zwiększenie puli talentów jest bardzo istotne i kluczowe dla firmy staje się pozyskanie najlepszych kandydatów.

Dyskusja dotyczyła również tego, kto powinien w firmie być odpowiedzialny za działania EB. Rozmówcy zgodzili się co do faktu, że osoba odpowiedzialna za budowanie wizerunku pracodawcy jest jak wolny elektron, spajający działania HR, PR i marketingu i powinna poruszać się pomiędzy tymi trzema działami.

Bardzo dużą wagę zaproszeni goście przykładali do spójności komunikowanego przekazu z rzeczywistością jaka jest w firmie. Działania EB to tylko narzędzie komunikowania tego co mamy, czyli wartości organizacji, procesów i systemów wewnętrznych. To co komunikujemy kandydatom, musi znajdować pokrycie w rzeczywistości, bowiem koszt rozczarowanego po zatrudnieniu pracownika jest bardzo wysoki. Firmy powinny zatem pracować nad komunikowaniem prawdziwego i spójnego przekazu.

To co ważne, a może ważniejsze, to komunikowanie brandu do wewnątrz organizacji i dbanie o identyfikację pracowników z wartościami firmy, bowiem to właśnie pracownicy firmy są najlepszymi ambasadorami marki pracodawcy. To oni komunikują swoje postawy i opinie na forach internetowych czy spotkaniach prywatnych i mogą wiarygodnie promować firmę w której pracują lub pracowali.

Goście zapytani o stosowane narzędzia EB polecali programy referencji pracowniczych, działania w internecie czy komunikację na targach pracy czy programy ambasadorów marki pracodawcy, ale także działania skierowane do obecnych pracowników takie jak elastyczne godziny pracy czy programy skierowane dla pracujących rodziców.

Rozmówcy polecali także czytanie rankingów pracodawców z uwzględnieniem kryteriów które są dostosowane do branży i wielkości firmy jaka nas interesuje, nie da się bowiem stworzyć jednego standardowego rankingu wszystkich pracodawców na rynku.

Dyskusji towarzyszył ciekawy czat obserwujących. Nagranie spotkania będzie można wkrótce obejrzeć na GazetaPraca.tv


Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0