Od technologii mobilnych, poprzez SaaS, aż po media społecznościowe – krajobraz technologii HR zmienia się bardzo szybko.
Według HR Technology Disruptions 2018 Report by Deloitte & Josh Bersin jedynie 39 procent dużych firm i 49 procent średnich przedsiębiorstw opiera swoje systemy HR na chmurze. Dług technologiczny zaciągnięty w latach 90, kiedy to masowo rozwijano dedykowane rozwiązania oparte na własnej infrastrukturze, wciąż utrudnia i spowolnia cyfrową transformację firm.
Firmy w tyle za pracownikami
Według Bersina aż 80% wszystkich inwestycji w technologie HR dokonało się więcej niż 8 lat temu. Czy Twoja firma postawiła obecną platformę do zarządzania talentami w 2010 roku? Na pierwszy rzut oka brzmi nieźle, a jednak w technologii osiem lat to wieki.
Chwilę temu Capterra przytoczyła kilka ciekawych danych:
- 64% pracowników twierdzi, że urządzenia mobilne zwiększają efektywność ich pracy (Aruba Network)
- Mniej niż 20% firm zapewnia pracownikom dostęp do mobilnych aplikacji HR. (Deloitte University Press)
- Firmy, które zmodernizowały infrastrukturę informatyczną HR osiągają oszczędności na poziomie 22% na pracownika. (Bersin by Deloitte).
W obszarze HR jest wiele do zrobienia, nawet jeśli Twoja podróż cyfrowa jeszcze się nie zaczęła, dzięki temu masz szanse na dokonanie żabiego skoku.
SaaS i Best of breed
Według Gartnera do 2020 roku około 30% dużych i średnich firm zainwestuje w kompleksowe platformy HCM, ale nadal około 1/3 swoich potrzeb technologicznych będą musiały zaspokajać za pomocą rozwiązań ad hoc. Standardem staje się SaaS. Nic dziwnego. Rozwiązuje palące problemy szybko. Dzięki SaaS-om skrócił się czas potrzebny na wdrożenie oprogramowania, a wysiłki działu HR mogą skoncentrować na lepszym wykorzystaniu dobrodziejstw systemu.
Wyzwaniem nie jest już dostępność rozwiązań, ale proces przejścia do nowej inrastruktury informatycznej i stopniowy plan zastępowania starych rozwiązań nowymi. Aby ten proces ułatwić, warto czasem pomyśleć konkretnymi problemami i zamiast planować kompleksowe wdrożenie, które zaspokoi wszystkie potrzeby, ale będzie ciągnąć się latami, zastosować podejście „best of breed”, wybierając rozwiązania, które odpowiadają na konkretne problemy tu i teraz.
Usability najbardziej pożądaną cechą idealnego systemu
Czym kierować się podczas wyboru oprogramowania? Porównowanie funkcjonalności już dawno do niczego nie prowadzi. W 2018 roku czas wdrożenia i łatwość użytkowania po raz pierwszy stały się kluczowym kryterium w procesie oceny potencjalnych narzędzi i wyboru oprogramowania (The 2018 B2B Buyer’s Survey Report). Wyprzedziły one inne istotne kryteria jak cena, zakres funkcjonalności czy rozwiązanie palącego problemu. W większości firm krajobraz technologiczny komplikuje się, i ważne jest, aby nowe rozwiązania i usługi bezproblemowo integrowały się z istniejącymi systemami i były dostępne od zaraz.
Jednocześnie bardzo często decydenci znajdują się na dwóch biegunach: albo gubią się w nadmiarze dostępnych rozwiązań albo nie są w stanie do nich dotrzeć przez wyszukiwarki. 48% klientów B2B mówi, że proces zakupowy wydłużył się. Rynek software rośnie i klienci spędzają coraz więcej czasu na przygotowaniu short listy rozwiązań.
Aby proces ten był dla Ciebie łatwiejszy, zasubskrybuj newsletter DobreSofty.pl i bądź na bieżąco z tematami w obszarze HR Tech.
Artykuł został przygotowany przez DobreSofty.pl – oswajamy technologie w biznesie.