Napisanie książki służącej do nauki w taki sposób, żeby jednocześnie przyjemnie się ją czytało i można było się z niej czegoś nauczyć to nie lada wyzwanie. Nie bez powodu skrypty cieszą się tak dużą popularnością wśród studentów – kto miał kiedyś w ręce podręcznik akademicki wie, że człowiekowi, który go przeczytał i streścił najważniejsze pojęcia należą się największe wyrazy uznania. Na szczęście znajdują się tacy autorzy, którzy potrafią połączyć ciekawą formę z przydatną treścią. Trio Katarzyna Ścibor, Dominika Uzar i George Sandford należy właśnie do nich.
Polish your HR English 2. Angielski (nie tylko) dla HR-owca jest kontynuacją pozycji, która w krótkim czasie okazała się hitem wydawniczym. Pozostając w tematyce HR, tym razem autorzy poruszają nowe zagadnienia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Podchodzą do nich z perspektywy cudzoziemca-specjalisty, który przygląda się rynkowi w Polsce, gabinetu HRowego lekarza oraz HRowego ostrego dyżuru.
O czym można poczytać?
Pierwsza część książki stanowi zbiór obserwacji i przemyśleń jednego z autorów, George’a Sandforda, na temat tego, jak wygląda świat HRowca w Polsce. Nie są to bezpodstawne mądrości – autor bazuje na swoim wieloletnim doświadczeniu zdobytym w pracy w zagranicznych firmach. Swoim specjalistycznym podejściem punktuje grzechy polskich działów HR, jednocześnie podpowiadając ciekawe rozwiązania i metody, których wdrożenie może pozytywnie wpłynąć na jakość ich pracy. Autor mówi nam także o budowaniu kultury organizacyjnej wewnątrz firmy oraz dotyka aktualnych i ważnych tematów, takich jak równouprawnienie w miejscu pracy, czy skuteczne wdrażanie pracowników.
Druga część to cierpienia pana HypohondRiaca, na które rozwiązania stara się znaleźć cierpliwy doktor. Stanowi zabawny i ciekawy sposób przekazania wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, wykorzystania technologii i nowoczesnych narzędzi oraz polityki płacowej, czyli ogólnie: HRM. Humor pomaga w przyswojeniu zagadnień oraz języka potrzebnego do ich opisania.
W ostatniej części pomoc znajdą wszyscy specjaliści HR, którym w jakiś sposób postawione zostaną trudne pytania. Znajdziemy w niej porady co do tego, gdzie szukać wsparcia w trudnych sytuacjach w pracy, jak uporządkować swoje podejście do niej, czy jak wyplenić niepożądane postawy w zespole.
Jak się to czyta?
Pomimo tego, że tematyka książki jest cokolwiek poważna, czyta się ją lekko i przyjemnie – użyty język jest zrozumiały, a przydatne słownictwo rozsądnie porcjowane. Po każdym rozdziale (a jest ich 12 na część) znajduje się krótkie podsumowanie, w skład którego wchodzi słowniczek, mapa pojęć (świetna rzecz, która wzorem mapy myśli pozwala szybciej przyswoić słownictwo) oraz ćwiczenia. Uspokajam, że nie są ani obowiązkowe, ani skomplikowane, a klucz do ich rozwiązania znajduje się w przeczytanym tekście. Co więcej, każda lekcja zilustrowana jest obrazkiem bądź minikomiksem. Jest to więc pozycja, która zadowoli nie tylko osoby głodne słownictwa, lecz także estetów 😉
Z czystym sumieniem mogę gorąco polecić tę książkę każdemu z naszych czytelników. A jeśli ktoś wyjątkowo mocno chce móc ją przeczytać, może wziąć udział w naszym konkursie! Do wygrania mamy 5 egzemplarzy Polish your HR English 2 – aby je zdobyć, należy odpowiedzieć na pytanie konkursowe. Brzmi ono: jak nazywają się autorzy książki Polish your HR English 2? Odpowiedzi proszę wysyłać do 17.12.2017 na adres maciej.ostrowski@ebinstitute.pl