Kariera HRKnow HowKomunikacjaMotywacjaPressroomRozwijaj sięStrategia

Jak zyskać pewność siebie w nowej pracy?

Pewne siebie osoby zwykle czerpią więcej satysfakcji z pracy, nie boją się też walczyć o awans, podwyżkę, chętnie podejmują nowe wyzwania. Nowa praca często wiąże się z nowymi nadziejami, ale i postanowieniem, że tym razem wykorzystamy swoją szansę w pełni. Jeżeli i Wy liczycie na nowy, lepszy start, zapoznajcie się z kilkoma wskazówkami eksperta ds. rekrutacji, Michała Środy z GoWork.pl, które pomogą Wam zwiększyć pewność siebie.

Odetnij złe nastawienie

Nikt jeszcze nie poczuł się lepiej, rozważając czarne scenariusze. Spróbuj pozytywnego podejścia – zamiast wściekać się na siebie za popełnione wcześniej pomyłki i rozpamiętywać niepowodzenia, zmotywuj się do działania. Nastawienie to podstawa jeżeli chodzi o pewność siebie, która jest niezbędna do przyswajania nowych zadań.

Zwiększ swoją wiedzę

Niezawodny sposób na zyskanie pewności siebie to świadomość swoich umiejętności. W miarę zdobywania doświadczenia ta pewność oczywiście wzrasta, ale powinniśmy korzystać z każdej okazji, by zgłębiać wiedzę w swojej dziedzinie. W przypadku nowej pracy, pewności doda także wiedza dotycząca samego pracodawcy. Fora opinii pomogą nam poznać opinie pracowników, pozwolą też na anonimowe zadawanie pytań, które rozwieją nasze ewentualne wątpliwości.

Wykonaj i powtórz

Praktyka to kamień węgielny każdego sukcesu. Ale nie chodzi tylko o praktykę, ważna jest także umiejętność naprawiania błędów i wyciągania wniosków z porażek. Za każdym kolejnym razem, gdy podchodzimy do realizacji konkretnego zadania, powinniśmy się zastanowić, czy możemy je wykonać lepiej niż poprzednio i próbować osiągnąć jeszcze lepszy wynik.

Buduj na swoich zaletach

– Jeżeli chcesz osiągnąć sukces skup się na swoich najmocniejszych stronach, nigdy na słabościach. Zastanów się, co do tej pory udało Ci się zrobić dobrze, w czym odniosłeś sukces i staraj się udoskonalać i eksponować właśnie te cechy – radzi przedstawiciel GoWork.pl.

Zdobądź nowe umiejętności

Zawsze jest miejsce na doskonalenie i zdobywanie nowych umiejętności. Pracownicy, którzy chcą i potrafią szybko zdobyć nowe kwalifikacje są postrzegani jako profesjonaliści i niezwykle cenieni przez pracodawców. Z kolei świadomość własnej atrakcyjności na rynku pracy zawsze korzystnie wpływa na naszą samoocenę i tym samym zwiększa naszą pewność siebie. Zawsze też warto śledzić, jak z wykonaniem konkretnych zadań radzą sobie najlepsi i starać się przyswoić sobie stosowane przez nich metody. Przydatną wiedzę zdobędziemy także poprzez udział w konferencjach branżowych, kursach i szkoleniach.

Zadawaj pytania

Nigdy nie bójmy się pytać, zwłaszcza w sytuacji kiedy czegoś wiemy, lub mamy wątpliwości jak coś zrobić. Jeżeli wykonamy zadanie nieprawidłowo tylko dlatego że nie zrozumieliśmy czego się od nas oczekuje i nie doprecyzowaliśmy szczegółów, nie dziwmy się, że inni mają pretensję. Umiejętność komunikacji to niewątpliwie bardzo ważny składnik pewności siebie. Nawet jeżeli wydaje nam się, że wszystko jest jasne, warto podsumować wszystkie ustalenia i upewnić się, że obie strony myślą w ten sam sposób. Dodatkowo, nie rozpoczynajmy realizacji projektu zanim nie upewnimy się, że wszystkie założenia są jasne i zrozumiałe.

Wyeliminuj negatywny język

Czasem sposób w jaki się komunikujemy, jest naszym największym ograniczeniem. Jeżeli na każdą prośbę, zlecone zadanie reagujemy stwierdzeniem „nie da się”, zamykamy się na możliwość znalezienia rozwiązania. Zamiast tego, powinniśmy zawsze szukać rozwiązań. Wynajdywanie efektywnych rozwiązań wyjścia z kryzysowej sytuacji zawsze dodaje nam pewności siebie i wiary we własne możliwości. Może więc pewność siebie jest kwestią nastawienia? Wiele ludzi niepotrzebnie nakłada na siebie ograniczenia, z góry zakładając, że nie jest w stanie czegoś zrobić. Tymczasem zamiast wymyślać powody dlaczego nie jesteśmy w stanie czegoś zrobić, wystarczy zacząć wymyślać rozwiązania.

Najważniejsze to zacząć coś robić

Kiedy mamy do czynienia z nową sytuacją lub pracujemy nad nowym projektem, zwykle czujemy się niepewnie. To naturalne, nowe doświadczenia bywają stresujące, ale najważniejsze to zacząć działać. Jeżeli wykażemy się aktywnością, sami będziemy zdziwieni jak daleko taka postawa może nas zaprowadzić – to najlepszy sposób, by przekonać się, że rzeczywiście każdego stać na o wiele więcej niż sądzi.

Czerp radość z tego co robisz

Nie ma nic gorszego dla pewności siebie niż branie wszystkiego na poważnie i stawianie każdej sprawy na ostrzu noża. Każdy chce wykonać swoją pracę jak najlepiej, ale czasem trochę luzu pomaga nabrać dystansu i lepiej ocenić priorytety. Nikt nie jest nieomylny, dlatego naucz się śmiać ze swoich niepowodzeń i przyjmować krytykę. Pamiętajmy, że kilka uwag nie oznacza negacji całej naszej pracy, a każdy powinien umieć dostosować się do oczekiwań pracodawcy.

Źródło: GoWork.pl

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0