O przywództwie komunikacyjnym robi się coraz głośniej. Publikowane są szwedzkie badania naukowe, a ostatnio ‘communicative leadership’ pojawił się w „komercyjnej’ dyskusji na temat trendów w rozwoju organizacji IABC (International Association of Business Communicators) w webinarze „Adding Value Through Communications”.
Warto więc zadać sobie pytanie, jak to jest w Polsce: Jaka jest rola komunikacji firmowej we wspieraniu biznesu? Czy komunikacja firmowa wywiera wpływ na tworzenie rzeczywistości firmowej, czy jedynie powierzchownie ją opisuje i upraszcza wnioski? Dowiedz się więcej o koncepcji przywództwa komunikacyjnego, weź udział w badaniu naukowym, a przy okazji zdobądź książkę „Work rules”.
Według koncepcji przywództwa komunikacyjnego, Communicative Leadership (źródło) takich obszarów jest siedem:
1. Pozytywny klimat w grupie
2. Angażowanie w proces podejmowania decyzji
3. Inwestowanie w rozwój ludzi
4. Zaangażowanie w dialog
5. Ciągłe poszukiwanie informacji zwrotnej
6. Networking wewnątrz organizacji
7. Tworzenie bezpiecznych przestrzeni do wyrażania swojej opinii
Monika Sońta mówiła o nich na jednej z prezentacji podczas tegorocznej edycji Warszawskich Dni Rekrutacji. Prezentacja dostępna jest tutaj: PrezentacjaWDR2016
Zanim jednak przejrzycie całą prezentację, opowiedzcie o tym, co działa, a co nie działa w komunikacji w Twojej firmie i tym samym przyczyńcie się do odkrycia, jak wygląda przywództwo komunikacyjne w wydaniu polskim: LINK DO ANKIETY ZNAJDZIECIE TUTAJ
Uzupełnienie ankiety to bardzo dobrze wykorzystane 7 minut (pisane w punktach) lub 15 minut (pisane pełnymi zdaniami), w ciągu których możecie wywrzeć wpływ na komunikacyjny krajobraz w Polsce.
Jest to badanie do pracy doktorskiej. Nie stoją za nim wielkie firmy, marki czy strategie, ale można wygrać książkę 🙂
Wśród osób, które przyślą na adres katarzyna.krawczyk@hrstandard.pl potwierdzenie, że uzupełniły badanie (badanie jest anonimowe, a my potrzebujemy zidentyfikować nowego właściciela książki) wylosujemy książkę Work Rules Laszlo Bocka, o której wspominał Kamil Glenszczyk – gość specjalny WDR.
Autorka: Monika Sońta