Know HowKomunikacjaNarzędziaPressroomRekrutacjaStrategia

10 wskazówek, jak włączyć pracowników w tworzenie firmowych treści

domino

Angażowanie pracowników we współtworzenie treści do firmowych narzędzi komunikacji wewnętrznej to proces. To długoterminowe zadanie, które wymaga od osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną przede wszystkim cierpliwości, wytrwałości i wielotorowego podejścia do realizowanych działań.
 
1. Zacznij od edukacji
 
Pojęcie komunikacji wewnętrznej jest bardzo szerokie. Pracownicy Twojej firmy mogą różnie je interpretować. Zadbaj więc o spójność pojęcia i działań. Korzystaj z okazji, kiedy możesz w szerszym gronie – podczas np. firmowych spotkań – przypomnieć o tym, czym jest komunikacja wewnętrzna, jakie stawia się jej cele i jakie daje efekty.
 
2. Promuj korzyści
 
Mów językiem korzyści. Sprzedawaj oferty kampanii komunikacyjnych i promuj narzędzia komunikacji wewnętrznej. Miej przygotowane efekty prowadzonych projektów, statystki, opinie uczestników, korzystaj z okazji i prezentuj dobre praktyki. Pokaż, jak zaplanowane przez Ciebie działania komunikacyjne, mogą rozwiązać problem danej osoby czy zespołu.
 
3. Otwórz się na współpracę
 
Bądź otwarty na kontakt z klientami wewnętrznymi. Przygotuj, opublikuj i promuj zasady korzystania z instrumentów komunikacji wewnętrznej, w tym zasady publikowania i dzielenia się treściami. Niech kontakt do redakcji czy działu komunikacji będzie łatwo dostępny. Odpowiadaj na każdy kontakt – nic tak nie zniechęca, jak wyrażenie przez pracownika chęci włączenia się w firmową komunikację i brak reakcji tych, którzy powinni mu w tym pomóc.
 
4. Skup się na chętnych
 
Nie licz na to, że wszyscy włączą się w działania komunikacyjne. Skup się na kilku chętnych osobach i wraz z nimi rozpocznij proces budowania zaangażowania pozostałych pracowników. Niech zostaną ambasadorami, a Ty skup się na pokazywaniu ich działań.
 
5. Szukaj okazji
 
Pytaj, co dzieje się w zespołach, sprawdzaj, na jakim etapie są projekty, bądź dobrze poinformowany i podawaj wartościowe treści dalej. Analizuj zawartość firmowych wewnętrznych i zewnętrznych newsletterów, sprawdzaj, co zespoły publikują na swoich stronach w intranecie, poproś grupy projektowe o dzielenie się statusami realizowanych działań.
 
6. Zachęcaj i dopinguj
 
Jeśli dany pracownik wyrazi chęć podzielenia się treściami w firmowym intranecie czy gazecie wewnętrznej, wykorzystaj to. Dopilnuj, by doprowadzić tę sprawę do końca. Wspieraj, doradzaj, pomóż w przygotowaniu wysokiej jakości przekazu. Twoja postawa powinna motywować innych do aktywnego włączenia się w ten proces.
 
7. Podnoś kompetencje komunikacyjne
 
Z pewnością znajdziesz w swojej organizacji osoby, które zechcą pochwalić się dokonaniami swojego zespołu, opisać ostatnie zrealizowane projekty czy wydarzenie, w którym uczestniczyli bądź które zorganizowali. Pomóż im w przekazaniu tego. Osoby stale chętnie włączające się w firmową komunikację warto zaprosić np. na warsztaty dziennikarskie z medialną osobą, która podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. To nie tylko forma podnoszenia kompetencji, ale i podziękowanie za aktywność.
 
8. Przypisuj zasługi
 
Jako pracownik działu komunikacji wewnętrznej kierujesz m.in. ruchem informacyjnym w firmie. Jeśli więc znajdziesz chętnych do napisania artykułu do firmowej gazety, pamiętaj, by znalazło się tam imię i nazwisko autora. Ingeruj w treść tyle, ile jest niezbędne. Nie zniechęcaj zbędnymi poprawkami. Pokaż, że zaangażowanie się w komunikację, przynosi również indywidualne korzyści. Wspieraj pracowników w budowaniu ich Personal PR.
 
9. Chwal i dziękuj
 
Nie bój się nagradzać dobrym słowem tych, którzy włączają się w komunikację wewnętrzną. Nawet jeśli ich twórczość nie jest początkowo najwyższej jakości, dziękuj i chwal za chęci, otwartość, zaangażowanie i przecieranie szlaków.
 
10. Rozwijaj narzędzia
 
Nie zapominaj o narzędziach. Nic tak nie zniechęca do włączenia się w firmową komunikację jak źle działające, nieprzyjazne instrumenty. Zabiegaj o podnoszenie ich jakości i efektywności działania. Niech będą odpowiedzią na oczekiwania ich użytkowników.
 
 
Autorka: Maja Biernacka, Communication Manager
autorka bloga „Komunikacja wewnętrzna od kuchni”

 
 
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0