Postaci WDR – wywiad z Joanną Kamińską

postaci_wdr_3

Podczas Warszawskich Dni Rekrutacji mieliśmy okazję nie tylko wysłuchać świetnych prelekcji naszych HR-owych ekspertów, ale także uczestniczyć w dyskusji panelowej nt. najmłodszej generacji Z na rynku pracy. Przed Wami Joanna Kamińska, ekspert współpracujący z portalami branżowymi, juror w konkursach employer branding oraz prelegent na konferencjach dotyczących tematyki HR. Jest co czytać!

jkaminskaJoanna Kamińska – Autorka bloga branżowego HR z pasją, menedżer ds. rozwoju usług doradczych w Grupie Progres, właściciel serwisu sklephr.pl. Buduje działy HR od podstaw oraz realizuje dedykowane projekty skoncentrowane głównie na rozwoju i ocenie pracowników, motywacji i zaangażowaniu oraz budowaniu wizerunku pracodawcy. Prowadzi szkolenia w ramach Akademii HR i budzi Trójmiasto do aktywnego działania w branży.

Czy może Pani przytoczyć jakie wnioski wysunęły się podczas dyskusji panelowej na WDR 2015?

Joanna Kamińska: Dyskusja panelowa utwierdziła mnie w przekonaniu, że dzięki pokoleniu Y jesteśmy dużo bardziej gotowi na wejście Zetek, niż po pokoleniu X byliśmy gotowi na pokolenie Y. Będzie to niewątpliwie pokolenie wymagające, ale dzięki temu będziemy mieć motywację do tego, aby działać w zakresie obszaru HR i działań employer branding. Poza tym na dopasowaniu firmy do pokolenia Z skorzystają także niewątpliwie przedstawiciele pokolenia Y. Chociażby patrząc na przykładzie oceny okresowej – nawet jeśli teraz udzielamy informacji zwrotnej z częstotliwością raz do roku, po wejściu na rynek kolejnego pokolenia, będziemy dążyć do tego, aby dbać o bieżącą informację zwrotną. Podobnie z obszarem motywacji, czy budowania zaangażowania – trzeba będzie wprowadzić pewne modyfikacje, aby działać efektywniej i … bardzo się z tego wszystkiego cieszę, gdyż dla nas HR-owców oznacza to wiele nowych, wartościowych wyzwań.

Jak podejść do procesu rekrutacji kandydatów generacji Z – urodzonych po 1995 roku?

Joanna Kamińska: Na pewno trzeba być bardziej on-line. Moim zdaniem klasyczne ogłoszenia, które już teraz wypierane są przez bardziej innowacyjne rozwiązania, za kilka lat znikną. Rekrutacja będzie bardziej interaktywna i angażująca. Podobnie etap selekcji kandydatów powinien być nastawiony na dialog, angażujące narzędzia i rekrutowanie postaw i wartości, nie tylko kompetencji.

Jakie kompetencje są najbardziej przydatne w poszukiwaniu talentów?

Joanna Kamińska: Jeśli mówimy o rekrutowaniu takich pracowników, to najbardziej przydatną kompetencją jest po prostu kompetencja w zakresie prowadzenia procesów rekrutacji i selekcji. Ważne jest chociażby umiejętne prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej oraz stosowanie rzetelnych narzędzi selekcji – mimo tego, że nie jest to może niczym odkrywczym, wciąż wielu rekruterów ma ten etap jeszcze przed sobą.

Z kolei jeśli mówimy o poszukiwaniu talentów wśród pracowników, których mamy w firmie, to na pewno bezcenna będzie uważność, która powinna uzupełniać wszystkie narzędzia oceny i rozwoju kompetencji, które posiadamy. Istotne jest to, aby znać ludzi i tworzyć mapę potencjału pracowników, których mamy. Ważne jest także koncentrowanie się na programach pozwalających na wykorzystywanie i rozwój tych talentów, abyśmy nie skupiali się tylko na rozwijaniu nisko ocenianych kompetencji, ale potrafili zarządzać talentami, które mamy w firmach. To jest niewątpliwie duże wyzwanie, w mojej ocenie większe niż samo poszukiwanie talentów.

Czy może Pani podzielić się jedną inspiracją, która wpływa na Pani pracę?

Joanna Kamińska: Być może zabrzmi to banalnie, ale inspirują mnie przede wszystkim ludzie – zarówno osoby z działów HR, z którymi współpracuję przy wdrażaniu HR-owych projektów do ich firm, jak i pracownicy, dla których te projekty wdrażamy. Każdy projekt niesie za sobą duże pokłady energii, motywacji i inspiracji, a każda poznana osoba inspiruje swoim doświadczeniem, swoimi pytaniami i wyzwaniami, przed którymi staje w swojej pracy.

Jakie trendy w branży HR będą dominować w 2015 roku?

Joanna Kamińska: O tym jakie trendy będą dominować mówi się wielu miejscach – rozwój employer branding, talenty, elastyczność, on-line… ja chciałabym, aby istotnym trendem w 2015r. był rozwój działów HR. Uważam, że biorąc pod uwagę ilość zmian, które będą stały przed nami HR-owcami w kolejnych latach jest tak duża, że bez odpowiedniego przygotowania merytorycznego, nie będziemy w stanie tego udźwignąć. Duża część osób z naszej branży stawia na rozwój i można powiedzieć, że jest na bieżąco. Niemniej jednak wciąż wiele osób nie poświęca wystarczającej uwagi swojemu rozwojowi i podejmuje się działań HR z kolejnych obszarów nie będąc do tego odpowiednio przygotowanym. Dlatego też chciałabym, aby 2015 był rokiem naszej rosnącej świadomości i rozwoju HR-owych kompetencji.

Zapisy na VII edycję naszej konferencji HRcamp trwają! Więcej info na: www.hrcamp.pl
To doskonała okazja, aby poznać Joannę Kamińską osobiście,
wymienić się doświadczeniami i rozwinąć swoje HR-owe skrzydła.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0