50 proc. studentów ocenia, że w trakcie studiów nie zdobywa doświadczenia zawodowego istotnego z punktu widzenia wejścia na rynek pracy.
Właśnie dlatego ruszyła druga odsłona kampanii społecznej „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!” mającej na celu zwiększenie poziomu edukacji praktycznej ludzi młodych poprzez zachęcenie pracodawców do organizowania staży i praktyk wysokiej jakości. Kampania prezentuje również jak staże i praktyki nie powinny wyglądać. Z czym tym razem będzie musiał zmierzyć się stażysta Krzyś?
Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w najnowszym spocie kampanii „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!”. Cykl, w absurdalnej i przerysowanej formie, przedstawia stereotypy związane ze stażami i praktykami zachęcając jednocześnie młodych ludzi do świadomego wyboru tych programów staży i praktyk, które faktycznie przyczyniają się do zwiększenia poziomu edukacji praktycznej. Bohaterami produkcji są znani z pierwszego spotu stażysta Krzyś oraz zatrudniająca go charyzmatyczna Pani Krysia. Tym razem, motywem przewodnim filmu jest ksero. Spot dostępny jest tutaj.
Kampania, która ruszyła pod koniec lutego stanowi kolejną odsłonę Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk realizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami (PSZK). Pierwszy spot otwierający kampanię dostępny jest tutaj. Główne wydarzenie kampanii przewidziane na maj 2014 to impreza biegowa na dystansie 5 km, która odbędzie się w Warszawie.
Mecenasami kampanii są: Nestlé, Orange, PZU oraz Siemens. Partnerem merytorycznym kampanii są Wyższe Szkoły Bankowe, z kolei Partnerem Technologicznym – eRecruiter.
Więcej informacji na temat kampanii oraz Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk można znaleźć na stronie www.stazeipraktyki.pl, na profilu Programu na portalu Facebook, oraz na kanale You Tube.
Źródło: Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami
Fot: materiały prasowe