Know HowKomunikacjaPressroomStrategia

Jak uszczęśliwić pracownika?

Wiele firm boryka się z brakiem satysfakcji i zaangażowania w wykonywaniu przez pracowników ich obowiązków. Działy HR starają się wpływać na zatrudnionych różnymi metodami. Jednak jakie są najlepsze? Co może sprawić, by pracownicy poczuli się szczęśliwi w pracy? Istnieją trzy sposoby.


Rozwój pracownika

Ludzie dążą do tego, aby rozwijać ich naturalne talenty i zdolności. Muszą mieć poczucie, że ich życie ma wartość i do czegoś dąży. Kiedy czują, że ich zdolności wzrastają, mogą być często wyczerpani, ale jednocześnie także zainspirowani, pełni energii i zapału robienia wielkich rzeczy. Jest to argument potwierdzający tezę, że zwrot z inwestycji w ludzi jest większy, niż w przypadku inwestowania w nowe technologie.


Działy HR powinny monitorować morale swoich pracowników i jeżeli istnieje taka potrzeba: nakreślać plan rozwoju dla każdego indywidualnie. Powinno to przynieść skutek w postaci zaangażowania i czerpania radości z pracy.


Społeczna odpowiedzialność biznesu

Każdy chce być dumny z miejsca, w którym pracuje. Ważne jest także poczucie, że codzienna inwestycja w postaci poświęconego czasu jest tego warta. Dla niektórych firm misja i produkty, które wytwarzają są wystarczającym powodem dumy pracowników. Chodzi tutaj o firmy, które produkują leki, wpływają na ograniczenie emisji CO2, czy wspomagają życie ludzi na co dzień. Ważne jest, aby tworzyć połączenia pomiędzy sukcesem firmy oraz lokalną społecznością. Istnieje potrzeba, aby pracownicy mieli możliwość aktywnego angażowania się w sprawy publiczne. Działania powinny być transparentne i długofalowe. Dużo firm wpływa na swoje zespoły, aby wybierały formy charytatywności np. wolontariat.


Szacunek okazywany pracownikom

Ważne jest traktowanie pracowników przez pracodawcę z szacunkiem i poważaniem. Ciekawym przykładem odpowiedniego traktowania pracowników jest znanie każdego pracownika z imienia przez szefów firm. Wrażenie jakie wywiera na pracowniku wypowiedzenie jego imienia przez szefa wielkiej firmy jest bardzo duże. Ma on wtedy wrażenie, że został wyróżniony. Takie działania sprawiają, że w firmie dochodzi do mniejszej rotacji kadr, a co za tym idzie zaoszczędzenia środków pieniężnych. Ale oczywiście nie chodzi w tym przypadku o pieniądze.


Podsumowując można powiedzieć, że sekretem efektywnego przywództwa może być maksyma: Troszcz się o ludzi, a ludzie będą troszczyć się o biznes.


Źródło: Margaret Heffernan, Inc

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0