Elastyczność w motywowaniu pracowników

Już dawno minęły czasy, gdy pracownicy byli wdzięczni pracodawcy, tylko za fakt otrzymania pracy i to wystarczyło aby byli zmotywowani do efektywnego wykonywania swoich obowiązków. Obecnie oferta pracy w danej firmie musi posiadać sporą wartość dodaną, aby stale utrzymywać zmotywowanych pracowników.


Motywuję więc jestem!

W pełni zmotywowani pracownicy pracują ze zwiększoną wydajnością, a więc z zyskiem dla pracodawcy. Wygenerowane w ten sposób oszczędności i zyski mogą zostać spożytkowane na różne działania pracodawcy. Motywacja prowadzi do wytwarzania lepszych jakościowo produktów, a co się z tym łączy – pozytywnego doświadczenia konsumentów.


Zmotywowani pracownicy są źródłem przewagi konkurencyjnej firmy. Jak osiągnąć ten stan? Jednym z rozwiązań jest wprowadzenie elastyczności w systemie benefitów.


Zgodnie z wynikami badania Employee Benefits*, wdrożenie takiego rozwiązania przyczynia się do:
•    Umożliwienia pracownikom dopasowanie pakietu benefitów do swoich potrzeb i stylu życia – 83% ankietowanych.
•    Uznania różnorodności potrzeb i wartości w miejscu pracy – 79% ankietowanych.
•    Wspierania zrozumienie/docenienie takich rozwiązań benefitowych – 71% ankietowanych.


Jest to bardzo ważna kwestia, ponieważ każdy pracownik jest innym człowiekiem, z różnymi zainteresowaniami, czy ambicjami.


Jak zaplanować system benefitów?

Przede wszystkim koniecznym krokiem jest zastanowienie się kogo i za co można motywować omawianymi świadczeniami. Należy wziąć pod uwagę różnice wśród pracowników, ze względu na stanowisko i ich miejsce w firmie. Dobrze jest zrobić rozeznanie wśród pracowników, jakie benefity byłyby dla nich najważniejsze. Dzięki temu pracodawca, będzie mógł stworzyć zestaw świadczeń, z których dowolnie będą mogli korzystać wyróżniający się na jakimś polu pracownicy.


Wolność wyboru

Pomocna w zakresie motywowania benefitami może być platforma PracujeKupuje.pl. Jest to doskonała alternatywa dla standardowych bonów i nagród pieniężnych. Dzięki PracujeKupuje pracodawca może skutecznie zwiększyć lojalność i motywację pracowników m. in. dzięki elastycznemu wyborowi nagród, dostępowi do premier rynkowych i marek Premium. Dla pracodawcy jej wykorzystanie oznacza oszczędność kosztów, czasu jak również energii, dzięki kompleksowemu rozwiązaniu w zakresie obsługi administracyjnej i organizacyjnej.
Bardzo ważnym ułatwieniem jest dedykowana strona WWW, dzięki której nie trzeba instalować żadnych aplikacji na komputerze. Daje to możliwość dopasowania platformy do wizualnej tożsamości firmy, a co za tym idzie wykorzystania narzędzia w działaniach employer brandingowych.


Platforma umożliwia prowadzenie polityki nagradzania pracowników na różne sposoby. Poszczególne jej moduły pozwalają na przyznawanie punktów wybranym pracownikom, przyznawanie nagród pracownikom za dodatkowe aktywności oraz przyznawanie ekskluzywnych prezentów firmowych poszczególnym osobom za zaangażowanie.


Wykorzystywanie tego typu technologii ułatwia komunikację benefitów w organizacji, a tym samym usprawnia proces motywowania pracowników.


* Badanie Employee benefits zrealizowano w Wielkiej Brytanii na próbie 310 pracowników.


Źródło: PracujeKupuje.pl

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0