Co charakteryzuje niezwykłych pracowników?

Szeregować pracowników według ich potencjału, czy umiejętności można różnie. Można mówić o dobrych „rzemieślnikach”, wykonujących jasno wytyczoną przez przełożonego pracę. Wyróżnia się także pracowników, którzy mają przed sobą przyszłość, jeżeli będą się w odpowiednim stopniu rozwijać, albo jeżeli ktoś pokieruje ich ścieżką rozwoju. Co jednak wyróżnia tych najlepszych, o których mówi się, że są talentami o wspaniałych możliwościach?


Talent ignoruje wytyczne stanowiska pracy

Im mniejsza jest firma, tym bardziej istotne jest to, że pracownik może działać po swojemu. Adaptuje się do szybko zmieniających się priorytetów. Robi to bez względu na swoją rolę, albo pozycję w firmie. Najważniejsze jest, aby zadanie zostało wykonane. Kiedy pojawia się niebezpieczeństwo niepowodzenia jakiegoś projektu, wspaniały pracownik wie, bez konsultacji z przełożonym, co zrobić, aby go uratować. Nawet jeżeli nie podlega to do jego obowiązków.


Jest ekscentrykiem…

Najlepsi pracownicy są często odmienni od normalnych pracowników. Charakteryzuje ich lekkie dziwactwo, lekceważenie, a nawet radość z bycia niecodziennym. Są dziwni, ale w pozytywnym sensie. Niecodzienne osobowości sprawiają, że otoczenie nabiera często rumieńców. Ludzie, którzy nie boją się być inni, przekraczają granice i rzucają wyzwanie dotychczasowemu status quo, a co za tym idzie mają najlepsze pomysły.


…, ale nie zawsze.

Nietypowa osobowość przynosi do firmy wiele radości. Jednak, gdy nadchodzi stresujący okres, np. gdy zbliża się deadline danego projektu, najlepsi pracownicy kończą „eksportować” swoją indywidualność i przestawiają się całkowicie na pracę grupową. Wiedza oni kiedy mogą sobie pozwolić na „grę”, a kiedy muszą zachowywać się poważnie; kiedy być człowiekiem lekceważącym zasady, a kiedy być konformistą. Powinien tez wiedzieć, kiedy jest możliwość rywalizowania z innymi, a kiedy konieczność wycofania się.


Przemawiają, gdy brak chęci u innych

Niektórzy pracownicy charakteryzują się niezdecydowaniem. Przejawia się to w takich przypadkach, gdy istnieje konieczność przemowy na zebraniach. Co gorsza niektórzy boją się także rozmawiać prywatnie. Najlepsi pracownicy mają wrodzone poczucie troski i obaw o swoich współpracowników dookoła. Charakteryzuje się tym, że zadaje pytania na ważkie zagadnienia, podczas, gdy inni się tego boją.


Źródło: Jeff Haden, Inc.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0