Zdaniem większości menedżerów, którzy wzięli udział w badaniu Talent Club, o sukcesie zawodowym świadczą szacunek wśród podwładnych i kontrahentów – tak odpowiedziało prawie 8 na 10 zapytanych respondentów. W życiu prywatnym z kolei jest to luksusowy samochód i dom nad morzem, lub w górach. Jaki okaże się Polski menedżer 2010? Czy kryzys przewartościował jego definicję sukcesu?
Dwa ostatnie lata to okres trudny zarówno dla firm, jak i osób nimi zarządzających. To na barki menedżerów zrzucona została odpowiedzialność za losy firm i ich pracowników.
„Z jednej strony kadra zarządzająca musiała zabezpieczyć firmę przez szkodliwymi bodźcami i niebezpieczeństwami czasów kryzysu, nie tracąc przy tym zdolności funkcjonowania oraz zaufania ze strony pracowników, jak i kontrahentów. Z drugiej strony musieli wykorzystywać nadarzające się okazje, które wyciągną ich przedsiębiorstwa
z marazmu i pozwolą na wyjście z kryzysu obronną ręką” – zauważa Anna Wilk, socjolog
z Uniwersytetu Wrocławskiego, ekspert Talent Club.
Według polskich menedżerów niezmiennie od dwóch lat najważniejszym synonimem sukcesu zawodowego jest szacunek wśród kontrahentów oraz podwładnych. W 2009 wypowiedziało się tak 77% ankietowanych, a rok wcześniej aż 92% przebadanych menedżerów. Równie ważne okazały się przyznane nagrody, wyróżnienia, uznanie przełożonych (55%), a także cytowanie w prasie biznesowej (50%). Zdecydowanie mniejszym uznaniem respondentów cieszyły się materialne odpowiedniki sukcesu jak gabinet na najwyższym piętrze biurowca (8% odpowiedzi), czy korporacyjna karta kredytowa (10% odpowiedzi).
Zapraszamy do udziału w ogólnopolskim badaniu Polski Menedżer 2010!
Wypełnij ankietę i dowiedz się jakie są synonimy sukcesu i prestiżu według menedżerów? Raport zostanie opublikowany w listopadzie 2010 na www.talentclub.pl.
***
Badanie Talent Club
Badanie dotyczące obszaru: „Synonimy sukcesu, prestiżu” zostało przeprowadzone metodą ankiety internetowej od 19.09.2008 do dnia 30.09.2009r. na stronie www.talentclub.pl – na ankietę odpowiedziało 213 osób.
Badani to w większości (56%) mieszkańcy duży miast, przy czym aż 39% z nich mieszka w centrum metropolii. Przeważają osoby młode stanowiące 77% wszystkich badanych, w tym aż 43% jest
na początku swojej kariery (do 30 roku życia).
Respondenci biorący udział w badaniu to osoby wykształcone: w kierunkach technicznych (31%), humanistycznych (29%) lub doszkalający się na studiach podyplomowych (24%).
W badaniu „Polski Menedżer 2009” zostało przebadanych 1 461 menedżerów, uczestników programu Talent Club. Badanie zostało przeprowadzone w dniach: 19.09.2008 – 30.09.2009r.
Organizatorem i pomysłodawcą Talent Club jest firma Diners Club Polska.