GMC to nie tylko symulacja biznesowa rozgrywana w Internecie przez zespoły z doświadczeniem w zarządzaniu, które reprezentują swoje firmy. To również kuźnia młodych talentów, jeszcze zasiadających w studenckich ławach, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z zarządzaniem. To właśnie ich poszukują pracodawcy sponsorując zespoły studenckie.„Chcemy przy okazji konkursu nawiązać bliższe relacje z młodymi talentami, a studenci startujący w GMC to nasi potencjalni kandydaci.”- mówi Zbigniew Krzysztoń, Dyrektor Pionu Zarządzania Kadrami w PTK Centertel, w Grupie TP – Sponsora GMC Poland 2010.
Osoby uczestniczące w wirtualnych rozgrywkach GMC bardzo entuzjastycznie podchodzą do samej gry strategicznej, a jej osadzenie w realiach biznesowych sprawia, że projekt ma zastosowanie, jako efektywne szkolenie z zarządzania przedsiębiorstwem i podejmowania decyzji w wielu firmach. Udział w grze zbliża pracowników do zagadnień związanych z codziennym zarządzaniem firmą. I tak w Polsce z zalet symulacji skorzystało już ponad 15 000 osób, a wśród nich menedżerowie, specjaliści, osoby ze stanowisk kierowniczych, tzw. „young potencials”, słuchacze MBA, absolwenci, jak również wybitni studenci uczelni wyższych.
„Nasi pracownicy przyjmują role i zadania zarządów wirtualnych firm, sami podejmują decyzje o strategii i rozwoju firmy. Projekt wzbudza wiele pozytywnych emocji, wzmacnia ducha zdrowej, sportowej rywalizacji wewnątrz firmy” – tak o udziale w GMC mówi Zbigniew Krzysztoń, Dyrektor Pionu Zarządzania Kadrami w PTK Centertel, w Grupie TP – Sponsora GMC Poland 2010. – „GMC traktujemy, jako innowacyjne narzędzie rozwojowe. Dowodem na popularność projektu w GTP jest co roku ogromna liczba osób zgłaszających się do udziału w konkursie. Oprócz zespołów złożonych z pracowników wystawiamy również kilkanaście zespołów studenckich”.
„Najważniejsza będzie zdolność szybkiej analizy sytuacji rynkowej i reakcja na niespodziewane zachowania konkurencji. Celem będzie poprawienie efektywności całej organizacji poprzez poprawę wyników poszczególnych działów. Wyzwań będzie bardzo wiele, ostra konkurencja, niepewni dostawcy, mało efektywne kanały dystrybucji – to może stanowić przeszkodę, ale też i początek nowego planu strategicznego” – uprzedza Paulina Mazur, Menedżer Projektu, przed nadchodzącą XI polską edycją konkursu Global Management Challenge. „Na pewno będzie dużo emocji, bo rywalizacja bardzo angażuje.”
W formie ogólnokrajowych konkursów on-line, GMC rozwinął się w 32 państwach i zgromadził już ponad pół miliona uczestników. GMC może stać się stałym elementem programu rozwoju talentów, gdyż symulacje pozwalają rozwijać wiele umiejętności biznesowych. W poszukiwaniu rozwiązań w symulacji, uczestnicy sięgają po fachową literaturę, konsultują się z kolegami z pracy. Firmy, tak jak Grupa TP, mogą również sponsorować zespoły studenckie.
Projekt jest objęty patronatem honorowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Narodowego Banku Polskiego. Swoją obecność w roli Sponsora Generalnego GMC 2010 potwierdziła już Telekomunikacja Polska oraz Bank Zachodni WBK. Patronami medialnymi są m.in. Gazeta Bankowa oraz Personel i Zarządzanie.
Rejestracja uczestników (zespoły 3-5 osób) do XI polskiej edycji GMC potrwa do 20 paźdiernika 2010. Konkurs będzie składał się dwóch etapów on-line (listopad – grudzień 2010, styczeń – luty 2011) oraz finału krajowego (marzec 2011) i światowego (kwiecień 2011). Nagrodami jest m.in. wyjazd na Światowy Finał GMC do Makao oraz studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego.
O konkursie GMC można więcej poczytać na www.gmcpoland.pl