Brytyjskie firmy tracą miliardy przez portale społecznościowe

Potencjalne straty dla brytyjskich firm, których pracownicy korzystają z internetowych portali społecznościowych w godzinach pracy, sięgają rocznie 14 mld funtów – ocenia portal ogłoszeń o pracę MyJobGroup.co.uk.

Prawie sześć procent z tysiąca przebadanych – odpowiednik 2 mln z 34 mln pracujących Brytyjczyków – spędza w pracy ponad godzinę na Facebooku, Twitterze i innych portalach. To prawie jedna ósma dnia roboczego. Wielka Brytania może tracić na tym nawet 14 mld funtów rocznie!


Ponad połowa zatrudnionych – 55 procent – przyznała, że wchodzi w miejscu pracy na swoje profile na portalach społecznościowych. Wielu – po to, by poplotkować z przyjaciółmi, uzupełnić swój profil na portalu, dodać zdjęcia czy filmy wideo. Przy tym tylko 14 proc. uznało, że przez portale ich produktywność spada, a aż 10 proc. uważa, że wręcz odwrotnie – są dzięki temu bardziej wydajni.

Portal MyJobGroup zastrzega, że nie chce „psuć zabawy”, ale pracownicy spędzający ponad godzinę dziennie na portalach osłabiają wydajność firm, której potrzebuje osłabiona brytyjska gospodarka.

Tylko jedna trzecia uczestników sondażu uważa, że należałoby zabronić w pracy Facebooka, Twittera czy YouTube’a, a dwie trzecie – że powinny być w jakiejś mierze dostępne.

Źródło: PAP, pb.pl

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled