Innowacyjna metoda rozwoju pracowników

Tak zwane wirtualne otoczenia biznesowe, przygotowane na zaawansowanych programach komputerowych, są coraz częściej stosowane w szkoleniach i projektach integracyjnych. W ich trakcie, uczestnicy przejmują role zarządów wirtualnych spółek. W programach tego typu zwykle uczestniczą kilkuosobowe zespoły, a zatem dla osiągnięcia dobrych wyników bardzo ważne jest współdziałanie oraz grupowe podejmowanie decyzji.

Kierując wirtualną spółką przez kolejne etapy, uczestnicy podejmują złożone decyzje operacyjne m.in. z obszaru zarządzania personelem, produkcji, marketingu, sprzedaży, dystrybucji, finansowania działalności, podejmowanych inwestycji etc. Procesy, które w rzeczywistości zajmują całe lata, w grze zachodzą w ciągu zaledwie kilku dni lub nawet godzin. Dzięki temu, uczestnicy gromadzą wiedzę
i nowe doświadczenia z zakresu zarządzania firmą, poznają wpływ poszczególnych decyzji na wyniki firmy, co z kolei zwiększa ich świadomość biznesową.

Coraz więcej firm wykorzystuje symulacje biznesowe jako atrakcyjną formę szkolenia. Rozgrywki zwykle angażują uczestników emocjonalnie i wyzwalają atmosferę „zdrowej rywalizacji”. Projekt tego typu może być elementem programu rozwoju talentów, gdyż symulacje pozwalają rozwijać wiele umiejętności biznesowych. Wśród korzyści wynikających z uczestnictwa w symulacjach biznesowych warto wymienić również m.in.: ocenę potencjału – wsparcie przy Assesment Centre, efektywną integrację, Teambuilding, poprawę komunikacji i współpracy międzydziałowej; wsparcie programu promowania i rozwoju młodych talentów; wzmocnienie ducha „zdrowej” rywalizacji wewnątrz firmy
i rozwój świadomości biznesowej.

Przykładem narzędzia, które jest takim innowacyjnym szkoleniem, jest symulator Global Management Challenge, który w ciągu ostatnich 30 lat zgromadził 400 000 entuzjastów zarządzania w wirtualnej rzeczywistości z ponad 30 państw (www.worldgmc.com). Obecnie, to największe w Polsce przedsięwzięcie oparte na zaawansowanej symulacji komputerowej. Zwany ‘wirtualnym treningiem zarządzania’, GMC rozwija się w Polsce od 2000 roku, w formie ogólnokrajowych konkursów on-line. Symulacja gromadzi rocznie ponad 2000 uczestników, w tym: menedżerów, specjalistów, osoby ze stanowisk kierowniczych, słuchaczy MBA, absolwentów, jak również wybitnych studentów uczelni wyższych. Samych „absolwentów” w Polsce jest już ponad 15 000, a wśród nich pracownicy m.in. takich firm jak: Deloitte, BP Polska, Bakoma, Danone, British American Tobacco, Philip Morris i wielu innych.

„Dzięki udziałowi w konkursie GMC uczestnicy będą mogli rozwijać nowe kompetencje
i umiejętności, nie tylko poprzez rozwiązywanie trudnych zadań konkursowych, ale także ucząc się od siebie nawzajem. Nie najważniejsza jest wygrana, lecz udział i zaangażowanie młodych ludzi oraz nas – firm uczestniczących w konkursie.”
– deklarował Pan Jacek Kowalski, Dyrektor Wykonawczy Grupy TP ds. Zasobów Ludzkich. Telekomunikacja Polska co roku w GMC wystawia kilkanaście zespołów złożonych z pracowników.

Symulacje można też stosować w formie szkoleń zamkniętych wewnątrz firmy angażując do tego trenerów i przygotowując program uzupełniający np. z obszaru zarządzania strategicznego lub procesów decyzyjnych. Jednak udział w ogólnodostępnym konkursie wiąże się z niższymi kosztami i wprowadza dodatkowo element rywalizacji. O konkursie GMC można więcej poczytać na www.gmcpoland.pl

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0