Według szacunków firmy konsultingowej Gartner w 2015 roku około 25% przedsiębiorstw będzie wykorzystywać metodę SNA w celu badania nieformalnej struktury współpracy i przepływu wiedzy w organizacji, jak również współpracy pomiędzy partnerami biznesowymi oraz klientami. Jednocześnie wskazano, iż pewnym ograniczeniem w popularyzacji tych narzędzi pozostaje kwestia zbierania danych. Sąd też Gartner proponuje aby organizacje przed implementacją narzędzi bazujących na metodzie SNA przekonały do nich pracowników pozyskując ich zaufanie.
Ponadto raport Gartner zawiera również projekcje dotyczące rozwoju innych technologii wykorzystywanych przez firmy takich jak serwisy społecznościowe czy mikroblogi. Szacuje się między innymi, iż do roku 2014 serwisy społecznościowe dla znaczącej liczby użytkowników (tj. 20%) przejmą rolę korespondencji mailowej jako głównego narzędzia komunikacji interpersonalnej. Z tego względu Gartner zaleca przedsiębiorcom budowanie długoterminowej strategii w tym zakresie.
Odnośnie rozwoju mikrologów Gartner przewiduje natomiast, że do 2012 roku ponad 50% przedsiębiorstw będzie korzystać z protokołów wskazujących na aktywność użytkowników w społecznościach (activity streams) w tym mikrologów. Jednocześnie jedynie ok. 5% przedsiębiorstw zdecyduje się, zdaniem Gartner, na zaimplementowanie własnych tego typu rozwiązań.
Więcej na ten temat w tym miejscu.
Źródło: www.episteme.com.pl
Według szacunków firmy konsultingowej Gartner w 2015 roku około 25% przedsiębiorstw będzie wykorzystywać metodę SNA w celu badania nieformalnej struktury współpracy i przepływu wiedzy w organizacji, jak również współpracy pomiędzy partnerami biznesowymi oraz klientami. Jednocześnie wskazano, iż pewnym ograniczeniem w popularyzacji tych narzędzi pozostaje kwestia zbierania danych. Sąd też Gartner proponuje aby organizacje przed implementacją narzędzi bazujących na metodzie SNA przekonały do nich pracowników pozyskując ich zaufanie.
Ponadto raport Gartner zawiera również projekcje dotyczące rozwoju innych technologii wykorzystywanych przez firmy takich jak serwisy społecznościowe czy mikroblogi. Szacuje się między innymi, iż do roku 2014 serwisy społecznościowe dla znaczącej liczby użytkowników (tj. 20%) przejmą rolę korespondencji mailowej jako głównego narzędzia komunikacji interpersonalnej. Z tego względu Gartner zaleca przedsiębiorcom budowanie długoterminowej strategii w tym zakresie.
Odnośnie rozwoju mikrologów Gartner przewiduje natomiast, że do 2012 roku ponad 50% przedsiębiorstw będzie korzystać z protokołów wskazujących na aktywność użytkowników w społecznościach (activity streams) w tym mikrologów. Jednocześnie jedynie ok. 5% przedsiębiorstw zdecyduje się, zdaniem Gartner, na zaimplementowanie własnych tego typu rozwiązań.
Więcej na ten temat w tym miejscu.
www.episteme.com.pl/aktualnosci/view?id=25
www.gartner.com/it/page.jsp?id=1293114