e-book: "Prawie wszystko o prowadzeniu firmowego bloga przez dział HR"

Święty MikołajDla naszych Czytelników mamy specjalny prezent: e-book dotyczący blogów firmowych. „Prawie wszystko o prowadzeniu firmowego bloga przez dział HR” to poradnik przygotowany przez Bena Yoskowitza i Susan Burns, który pomoże w podjęciu decyzji o prowadzeniu bloga oraz przeprowadzi przez pierwsze kroki tego przedsięwzięcia.

E-book można pobrać klikając na zdjęcie poniżej. Poniżej prezentujemy fragment poradnika dotyczący powodów dla których warto założyć i prowadzić bloga. Polecamy!

8 najważne-book HRSieszych dowodów na to, że prowadzenie bloga działa

Jak już wcześniej zauważyliśmy, jedynym powodem, dla którego warto prowadzić bloga, może być pozyskanie wartościowych kandydatów. Pomyśl o nich w kontekście ostatecznych celów. Traktuj pisanie bloga jako stalą inwestycje w nieustające przyciąganie i angażowanie osób, o których wiesz, że będziesz ich potrzebować. To jedno z pierwszych zwrotów w sposobie myślenia, które HR oraz wszystkie osoby zaangażowane w rekrutację powinny dokonać (dla celów tego poradnika HR został ujęty w szerszym kontekście, by móc uwzględnić również firmy, które nie mają osobnej komórki organizacyjnej odpowiedzialnej za sprawy rekrutacji pracowników). HR, a w szczególności przyciąganie talentów- to działanie z pogranicza sprzedaży i marketingu. Jeśli  w to nie wierzysz, to masz to jak w banku, że przegapisz większość najlepszych talentów potrzebnych firmie, dla której pracujesz. Jeśli jednak zgadasz się z tym lub jesteś nieomal przekonany, że tak właśnie jest, pisanie bloga ma głęboki sens w Twoim przypadku, bo blogi przynoszą wymierne korzyści. I czy pisaniem bloga zajmuje się dział rekrutacji czy jedynie osoba ogólnie odpowiedzialna za sprawy HR, najważniejsze, by funkcja HR  trzymała pieczę i wspierała cały projekt, co podtrzyma zaangażowanie w całej organizacji.

Zatem jak to wszystko działa?

Łatwo zauważyć, że blogi przyczyniają się do ruchu na stronie, a część z niego przekłada się na konkretne rezultaty. To bez wątpienia prawda, ale jak i dlaczego to naprawdę działa?

1. Liczy się Twoja własna marka. Stworzenie swojej własnej marki i zrozumienie jej rzeczywistej wartości to temat na osobną dyskusję, ale oto prosta prawda: Ludzie wolą pracować z tymi, których lubią. W zasadzie wiele osób nie porzuca pracy, za którą nie przepada lub gdy ma do czynienia z trudnym szefem, o ile tylko lubi swoich współpracowników. Jako osoba rekrutująca jesteś jedną z pierwszych osób, z którą poszukujący pracy czy kandydaci mają kontakt. Twoja własna marka- czyli to jak się zaprezentujesz innym- jest odzwierciedleniem firmy, dla której pracujesz i może zrobić zarówno świetne, jak i kiepskie pierwsze wrażenie.

    Twoja własne marka liczy się także dlatego, że dzięki niej masz okazję wykazać się swoją wiedzą w danej dziedzinie. I to także może stanowić informację o Twojej organizacji, a także innych osobach w niej zatrudnionych. Pomyśl zatem o sobie jako magnesie. Jesteś magnesem, który przyciągnie odpowiednich kandydatów do Ciebie (a w efekcie do samej organizacji). Silna własna marka stanowi silny magnes.

    2. Tworzysz sieć powiązań. Popatrz na blogi jak na ogromną pajęczą sieć. Wiele połączeń i  kierunków, którymi mogą podążać ludzie. Szczerze powiedziawszy, w prawdziwej pajęczej sieci jest o wiele lepsza organizacja i symetria niż w świecie blogów; dla wielu świat blogów to istny dziki zachód! Najważniejsze jednak to fakt, iż pisanie  bloga umożliwi Ci stworzenie własnej sieci- łączącej Cię z osobami o podobnych przekonaniach, innymi osobami z branży, rekruterami, itp. Taka sieć jest niesamowicie wartościowym źródłem dalszych kontaktów: poprzez śledzenie Twojego bloga, wysyłanie linków, dzielenie się wiedzą. Jeśli zajmujesz się rekrutacją w małym lub średnim przedsiębiorstwie możesz czuć się nieco osamotniony w swojej organizacji- może nawet cały dział HR to ty sam! Wyjście poza własną organizację do społeczności internetowej- która gwarantujemy ci to, jest przyjazna i łatwo dostępna- pomoże Ci osiągnąć sukces.

    3. Zdobywasz fanów. Kto nie chciałby mieć fanów? Fani są super- popierają cię i wysławiają. Fani będą uczestniczyć w życiu Twojego bloga, dzielić się swoimi historiami i wysyłać innym linki do Twojej strony. Mogą być punktem docelowym, ale pomyśl o nich również w szerszym kontekście: to społeczność, która pomoże ci w razie potrzeby.

    4. Budujesz swój autorytet. Pisanie bloga to nie siedzenie przy ognisku i śpiewanie „Szumi dokoła las”.  Blogi mają wiele wspólnego z poczuciem wspólnoty i naprawdę trudno jest odnieść sukces na tym polu, jeśli nie jest się członkiem większej społeczności autorów blogów (w Twojej działce i poza nią), ale tu chodzi też o Ciebie. Możesz zbudować swój autorytet w oparciu o wartościową treść, interakcję i uczestnictwo. Twój autorytet będzie rósł w miarę rozwoju Twojej własnej marki i pozwoli CI przyciągnąć ludzi.

    5. Dajesz potencjalnym kandydatom  próbkę swojej firmy. Blog HR zawsze dotyczy Ciebie i Twojej firmy. To jak siebie przedstawisz, świadczy o Twojej firmie. A jednym z Twoich celów jest umożliwienie poszukującym pracy i kandydatom zobaczenia kadru z życia Twojej organizacji. W rezultacie blog stanowi poszerzenie strony internetowej poświęconej rekrutacji i pozwala na dostarczenie świeżej, adekwatnej wiedzy. Daj kandydatom to, czego chcą! Pokaż im „Dzień z życia” pracowników. Zamieść zdjęcia. Opowiedz o sytuacji firmy na rynku. Uchyl drzwi firmy- choćby odrobinę- a zobaczysz, jak poszukujący pracy i kandydaci ochoczo przekraczają ich próg.

    6. Uczysz innych. Pisanie bloga umożliwia bardziej skuteczne i regularne informowanie zainteresowanych o możliwościach dostępnych w Twojej organizacji. Łatwo rozpoznawalne marki mają  nie lada wyzwania, jeśli słynną z konkretnego segmentu rynku lub produktu. Te mniej znane lub nowe mogą używać bloga jako szansę na zbudowanie świadomości wśród odbiorcę. Niezależnie od sytuacji, poszukujący pracy mogą być nieświadomi, jak wiele możliwości jest dostępnych- blog pozwala na powiedzenie ludziom o pracy, którą wykonujesz, a o której do tej pory nie wiedzieli, a także o dostępnych stanowiskach pracy.

      „Kandydaci wiedzą sporo o marce Intel, ale mają niewystarczającą wiedzę o możliwościach, jakie ona im daje.” Sejal Patel, Manager projektu ds. marketingu i kanałów rekrutacyjnych, Allen Stephens, Manager ds. programów marketingu rekrutacyjnego, INTEL

      I jako wartość dodana, możesz im powiedzieć więcej przez dołączanie do ofert pracy linka do Twojego bloga; to dodatkowa informacja i zaleta, po pozwala Ci się wyróżnić na tle ofert konkurencji.

      7. Sam się uczysz. Nie zajdziesz daleko bez nauki. Pisanie bloga daje CI możliwość wzbogacenia swojej wiedzy z interesującego Cię obszaru, rynku, ale też o wiele więcej. Jeśli interesuje Cię technologia i możliwość wykorzystanie jej poza blogowaniem, to eksperyment z mediami społecznymi i sieciami społecznościowymi poprzez pisanie bloga jest kluczem do sukcesu. Dowiesz się więcej o tym, kto idealnie pasuje do Twojej organizacji. Pisanie bloga to niesamowite doświadczenie, jeśli chodzi o naukę, a ucząc się, rozwijając i idąc do przodu, budujesz kontakty- a to przyczynia się do tego, że Twoja marka będzie bardziej widoczna i zyska przewagę nad konkurencją.

      8. Jesteś wytrwały. Umieszczenie ogłoszenia o pracę na tablicy ogłoszeń jest  ograniczonym czasowo procesem rekrutacyjnym przypominającym transakcję. Pisanie bloga to strategia stale przynosząca korzyści; nigdy się nie cofa i nigdy nie przystaje dawać rezultatów. To długoterminowa, strategiczna walka. Jako taka może pomóc w stworzeniu długoterminowej wdrożeniowej strategii.

        Rada: Dziel się swoimi wynikami! Blog pomoże Ci przyciągnąć zarówno klientów, jak i kandydatów. Spraw, by Ci klienci dotarli do partnerów biznesowych w ramach Twojej organizacji i śledź ich dalsze losy, żeby przekonać się, czy te łączniki przełożyły się na wyniki.

        Ściągnij cały e-book.

        E-book został przełożony z angielskiego przez firmę SENTENTA.

        Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

        Skomentuj

        Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

        Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

        Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

        Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

        Share This
        HRstandard.pl
        Login/Register access is temporary disabled
        Compare items
        • Total (0)
        Compare
        0