O employer branding – PricewaterhouseCoopers

obrazek_maly_245635Czołowe miejsca w rankingu Universum Top 100 zajmują te firmy, które najlepiej realizują postulaty employer branding. O tym, jak umiejętnie kreować wizerunek pracodawcy i przyciągać utalentowanych pracowników, rozmawiamy z Magdaleną Kossakowską – specjalistką ds. rekrutacji w PricewaterhouseCoopers.

Firma PricewaterhouseCoopers zajęła 1. miejsce w rankingu Universum Top 100 według studentów kierunków biznesowych.

Jakich pracowników szuka Państwa firma?

W naszej firmie najważniejsze są kompetencje pracowników i ich umiejętności. Poszukujemy osób otwartych na nowe doświadczenia, zainteresowanych rozwojem w międzynarodowej firmie doradczej, dla których ważny jest dostęp do nowoczesnej wiedzy i metodologii – słowem takich, którzy chcą się rozwijać pod okiem najlepszych specjalistów. Praca
w naszej firmie wymaga nie tylko dokładności i odpowiedzialności, ale także poszukiwania nieszablonowych rozwiązań i umiejętności wyjścia z przysłowiowego pudełka. Dlatego też u pracowników cenimy kreatywne i elastyczne podejście do zagadnień problemowych. Ważne są dla nas także umiejętności analityczne i interpersonalne kandydatów – w szczególności łatwość budowania relacji oraz pracy w grupie.

Czy Państwa firma jest przygotowana na przyjęcie/współpracę z generacją Y?

Na dźwięk słów „Generacja Y”, „Millenialsi”, „Feel good generation” wiele firm rzeczywiście reaguje z zaniepokojeniem, wynikającym z niedostosowania kultury organizacyjnej do oczekiwań młodego pokolenia. W firmach takich jak nasza, gdzie zatrudniamy talenty i ogromne potencjały, ścierają się różne opinie, potrzeby i idee. To na ich gruncie czynione są zmiany, które de facto przychodzą bardzo naturalnie i – realnie rzecz ujmując – nie są odbierane jako „przygotowanie” na nadejście nowej generacji, a raczej jako bieżąca reakcja na aktualne inicjatywy pracowników.

Jak potwierdzają liczne badania, Generacja Y to ludzie, którzy za najwyższą wartość uznają równowagę między pracą a życiem prywatnym, wymagają od pracodawcy wysokich standardów etycznych, cenią pracę zespołową, elastyczność. Patrząc na powyższe oczekiwania i ofertę naszej firmy, możemy powiedzieć, iż czujemy się „przygotowani” na przyjęcie generacji Y. Aspekt pracy zespołowej jest integralną częścią naszych codziennych zadań i elementem wartości firmy.

Staramy się promować wśród pracowników ideę work-life balance, w miarę możliwości oferując takie rozwiązania jak:
•    elastyczny czas pracy – np. późniejsze rozpoczynanie pracy umożliwiające odprowadzenie dziecka do przedszkola;
•    zmniejszony wymiar czasu pracy – np. po urlopie macierzyńskim bardzo częstą praktyką jest powrót do firmy na część etatu;
•    telepraca – po uzgodnieniu z przełożonym pracownik ma możliwość pracy z domu, co umożliwia np. opiekowanie się dzieckiem lub inną osobą z rodziny; wiąże się z tym zapewnienie infrastruktury teleinformatycznej umożliwiającej telepracę (telefon komórkowy, laptop, terminal Blackberry itp.);
•    przeniesienie – w rozmaitych okolicznościach życiowych rozwiązaniem korzystnym dla pracownika może się okazać praca z innego biura PwC w Polsce lub w innym dziale czy zespole firmy.

Od początku swojej działalności w Polsce firma PricewaterhouseCooopers angażowała się w działania wspierające lokalne społeczności, różne grupy osób potrzebujących i obszary niekomercyjne a ważne dla życia społecznego. Na tym gruncie wyrosła Fundacja PwC „Podaruj siebie”,w ramach której realizujemy programy corporate responsibility. To wszystko sprawia, że także najmłodsze pokolenie wchodzące na rynek pracy czuje się u nas dobrze i docenia nas jako pracodawcę.

Czy warto inwestować w employer branding? Jeśli tak, to dlaczego?
Employer branding w obecnych czasach nie jest już tylko hasłem samym w sobie, a raczej integralnym elementem przewagi strategicznej nowoczesnej firmy. Tu najważniejszymi aspektami stają się pozyskiwanie i retencja pracowników. Dobra reputacja firmy jako atrakcyjnego pracodawcy pomaga przyciągnąć największe talenty na rynku, przyczyniając się do stabilnego wzrostu i sukcesu organizacji.

universum Źródło: employerbrandingonline.com

1 komentarz
  1. Reply
    rafal 27 października 2009 at 09:50

    witam,

    warto by dodać, że chodzi o badanie przeprowadzone w Polsce, na Polskich studentach.
    Jak dla mnie to kluczowa informacja.

    Pozdrawiam.
    R.

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0