BusinessWeek zapytał kilkudziesięciu headhunterów (HH) i konsultantów, o to w jakich firmach niechętnie poszukują menedżerów wyższego szczebla, głównie ze względu na panującą w nich kulturę rozwoju swoich talentów. Prezentujemy listę „omijanych” korporacji i zapraszamy do anonimowej wypowiedzi na temat polskiej edycji:
Coca-Cola: szybkie awanse i duża łatwość zrobienia kariery skutkuje brakiem odpowiedniego przygotowania młodych menedżerów pod kątem kompetencji niezbędnych do funkcjonowania w innym środowisku biznesowym
General Mills, AT&T, Intel: organizacje, które hodują swoje talenty w zamkniętych, hermetycznym, niemalże ośrodkach kompetencji, uczą menedżerów jak świetnie radzić sobie w ich organizacjach, ale nie kształcą umiejętności potrzebnych do przetrwania poza nimi
British Airways, General Mills, Occidental Petroleum : nadmierna biurokracja (BA), arystokratyczna kultura unikania otwartych konfliktów (GM) czy dyrektywny styl zarządzania (OP) utrudniają nabycie przez menedżerów nawyków takich jak podejmowanie ryzyka czy żwawości i samodzielność w działaniu
Automatic Data Processing: zbyt wąska specjalizacja menedżerów średniego szczebla i brak szerokiego kształtowania kompetencji blokują efektywne zarządzanie w zróżnicowanym i szerszym zakresie
Oracle i EMC: agresywna i zorientowana na rezultaty kultura organizacji kształtuje menedżerów, którzy po trupach dążą do celu, tylko po to aby się znaleźć wśród najlepszych. Może to i dobre, ale mają on poważne problemy w odnalezieniu się w mniej agresywnych organizacjach
AT&T: talenty nagradzane bardziej na podstawie decyzji politycznych niż biznesowych ciężko później nawrócić na kulturę pracy bazującą na wynikach pracy..
Idąc tropem BW chcielibyśmy zapytać WAS, rekrutujących top menedżerów w Polsce, o to jakich organizacji unikają poszukując dobrych kandydatów. Aby udzielić odpowiedzi ANONIMOWO otwórz ankietę i podziel się swoim doświadczeniem.
Zapraszamy!