Saba Software oraz Human Capital Institute (HCI) opublikowały raport zatytułowany „Tapping the Power of Social Networking to Manage Talent” na temat wykorzystania analizy sieci społecznych (SNA) oraz narzędzi społecznościowych do wsparcia zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach. Dokument powstał na podstawie badania 319 ekspertów HR w Stanach Zjednoczonych.
Wyniki raportu wskazały, iż wciąż mniej niż 2% osób zajmujących się profesjonalnie HR posługuje się tą metodę badawczą, która pozwala zmapować i przeanalizować procesy przepływu wiedzy i informacji między pracownikami przedsiębiorstwa. Około 10 % respondentów wskazało, iż ich przedsiębiorstwo wykorzystało metodę SNA. Natomiast ponad 60% badanych firm potwierdziło, że wykorzystuje różnego rodzaju narzędzia społecznościowe. Według autorów raportu SNA to najbardziej skuteczne narzędzie analityczne pozwalające zrozumieć jak przepływa informacja i wiedza w organizacji, a także zidentyfikować najbardziej aktywnych i wartościowych pracowników pełniących role głównych źródeł informacji czy kluczowych łączników.
Ponadto raport wskazuje, iż firmy zatrudniające 500 i więcej pracowników powinny przeprowadzić badanie oparte o metodę SNA w celu zbadania relacji społecznych tworzonych przez pracowników i zidentyfikowania najbardziej wartościowych pracowników. Tej wielkości firmy zdaniem autorów raportu winny również rozważyć implementację narzędzi społecznościowych wspierających rozwój relacji między pracownikami. Więcej na temat raportu można znaleźć pod tym adresem.
Źródło: Episteme Managers