28 maja w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja pierwszej w Polsce sieci Interim Managerów. Spotkanie zorganizowane przez firmę In-House Managers miało na celu zapoznanie uczestników z formułą działania pierwszej w Polsce sieci tego rodzaju, przedstawienie strategii jej działania oraz networking przybyłych Interim Managerów.
Kim jest Interim Manger?
Interim Manager (IM) – czy inaczej manager czasowy – to osoba, która w celu wykonania określonych zadań w określonym czasie, przejmuje obowiązki kierownicze w firmie. W przeciwieństwie do konsultanta ponosi odpowiedzialność za wdrożenie i wynik swojej pracy. Opuszcza przedsiębiorstwo, gdy tylko problem zostanie rozwiązany, a firma prowadzona jest dalej przez stałe kierownictwo. Jest doświadczonym managerem.
Interim Manager podczas projektu pracuje w siedzibie Klienta i z jego ludźmi, jest członkiem zespołu, natomiast nie jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę. Zazwyczaj pracuje w firmie 6 – 9 miesięcy. Skorzystanie z usług Interim Managera nie wymaga tworzenia pełnego stanowiska pracy, poza biurkiem i użyczonym na czas projektu komputerem.
To zawód dla wyjątkowych osób – doskonałych praktyków, świetnych managerów, dojrzałych ludzi, którzy rzeczywiście decydują się na dużą zmianę w swoim życiu zawodowym i którzy mogą naszym Klientom zaoferować ponadprzeciętne kwalifikacje i elastyczność – umiejętność szybkiej adaptacji w nowym miejscu i skutecznego przeprowadzania w nim zmian – mówi Paweł Szabelewski, współwłaściciel firmy In-House Managers.
Renata Potyrała, Partner IHM, prezentuje strategię firmy
Interim Management w Polsce
Rynek Interim Management w Polsce jest niezwykle rozdrobniony. Dlatego firm In-House Mangers postanowiła zaprosić do współpracy sprawdzonych, utalentowanych Interim Managerów i skupić ich pod jednym dachem firmy In-House Managers. Stworzyć im warunki do integracji oraz platformę wymiany informacji. Dzięki naszej Sieci tworzymy łatwiejszy dostęp do Interim Managerów: redukujemy konieczność żmudnego, samodzielnego przeszukiwania rynku, a tym samym zwiększamy szanse doboru właściwej osoby. Sieć daje też możliwości budowy interimowych zespołów projektowych oraz redukuje ryzyko firm w stosunku do współpracy z mniejszymi podmiotami.
Jak twierdzi Renata Potyrała, współwłaściciel firmy: Dzisiejsza sytuacja gospodarcza pobudza do zmian na rynku pracy również w naszym kraju: zwiększona mobilność kadry managerskiej, otwartość na pracę kontraktową i projektową, gotowość na motywacyjne systemy wynagrodzeń itp. Z drugiej strony postrzeganie zmian na rynku pracy można zaobserwować także u pracodawców: wdrażanie elastycznych rozwiązań w zakresie czasu pracy dla kadry managerskiej, gotowość do realizacji pewnej liczby zadań przez osoby z zewnątrz wykonujące pracę projektowe, wdrażanie systemów zarządzania kompetencjami w organizacjach umożliwiających znacznie bardziej efektywne planowanie zasobów ludzkich.
Część spotkania miała formułę pracy grupowejO In-House Managers
Spółka powstała w 2005 roku. Zajmuje się realizacją projektów doradczych w obszarze strategicznego HR, pracując dla międzynarodowych korporacji i dla dużych polskich firm. Jej właściciele zbierali doświadczenie jako managerowie, dlatego rozumieją potrzeby firm z różnych branż.
Od jesieni 2008 roku tworzą pierwsza w Polsce Sieć Interim Managerów. Należy do niej ok 60 osób, wybranych z ponad 150, z którymi spółka nawiązała kontakt.