Ponad 80% rekruterów uważa, że jednym z największych wyzwań w ich pracy jest brak kandydatów o wymaganych kwalifikacjach – wynika z raportu „Sztuczna inteligencja w rekrutacji pracowników”, przygotowanego przez firmę Emplocity, właściciela pierwszej w Polsce platformy rekrutacyjnej wykorzystującej machine learning oraz wspomnianą sztuczną inteligencję w doskonaleniu procesów rekrutacyjnych.
– Celem przeprowadzenia badania w grupie rekruterów było wskazanie głównych problemów, z którymi borykają się w swojej codziennej pracy. Pozwoliło nam to potwierdzić, że polski rynek rekrutacyjny potrzebuje rewolucji technologicznej, która ułatwi życie zarówno rekrutującym, jak i poszukującym pracy – Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.
Sztuczna inteligencja jednak pomocna
Z raportu „Sztuczna inteligencja w rekrutacji pracowników” (do pobrania za darmo tutaj) wynika m. in., że przedstawiciele branży HR nie boją się tego, że maszyny wyprą ich z rynku pracy. Nowe technologie nie zastąpią rekruterów, ale ich wyręczą – głównie w procesie sourcingu i preselekcji kandydatów. Badanie zostało zrealizowane na przełomie maja i czerwca 2017 na grupie pracowników różnych szczebli, którzy zajmują się rekrutacją. Jakie wskazali trudności, zagrożenia i szanse na poprawę swojej skuteczności?
Emplocity to technologiczny partner HR dla firm poszukujących pracowników oraz osób zainteresowanych zmianą pracy lub rozwojem zawodowym. Oferuje tzw. rekrutację odwróconą, która opiera się o unikatowy system automatyzujący proces rekrutacji, wykorzystujący zaawansowane rozwiązania technologiczne, takie jak uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję. W sierpniu firma zaprezentowała opartego o sztuczną inteligencję bota rekrutacyjnego, wykorzystującego aplikację Messenger w kontakcie z kandydatami do pracy.
W kwietniu Emplocity zainwestowała w jedna z najprężniej rozwijających się polskich firm w branży energetycznej, tegoroczny Diament Forbesa, Enprom. Przekazał on 1 mln złotych na rozwój projektu.
Źródło: EVG Group