Jak powinna wyglądać Najlepsza Strona Kariery, która sprawi, że kandydaci będą “wyklikiwać” tam swoją przyszłość w Waszej firmie? Dziś rozmawiamy z Eweliną Rypiną – Cywińską i Aleksandrą Pszczołą – jurorkami naszej tegorocznej edycji konkursu EBstars.
Ewelina Rypina – Cywińska – Partner Zarządzający w Exellon, konsultantka z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze HR, interim manager i certyfikowany trener HR, autorka licznych publikacji branżowych, prelegentka na konferencjach HR, wykładowca na wyższych uczelniach, w tym SGH, AFiB Vistula. Ekspert HRstandard.pl. HRowiec z wykształcenia i prawdziwej pasji.
Aleksandra Pszczoła – założycielka i CEO firmy Bee Talents. Na co dzień wspiera polskie i zagraniczne firmy technologiczne w rekrutacji i employer brandingu. W 2014 otrzymała nagrodę Szefa Roku HR. Obecnie, wraz z kilkuosobowym zespołem, aktywnie dzieli się wiedzą o tym jak tworzyć markę pracodawcy, a także w jaki sposób szybko i skutecznie zatrudniać specjalistów IT.
Co to właściwie znaczy najlepsza strona kariery?
Ewelina Rypina – Cywińska: Zależy to trochę od celu firmy, jaki jej przyświecał zakładając stronę. Zasadniczo jednak najlepsza strona to taka, która zawiera jasne informacje dotyczące możliwości kariery i szeroko rozumianych korzyści z pracy. Na pewno ważne są także informacje ogólne o firmie – jej system wartości, filozofię działa etc. i wszelkie inne, które sprawiają, że „nie mogę powstrzymać się przed tym, aby tam pracować”. Jest atrakcyjna wizualnie, intuicyjna w obsłudze, napisana ciekawym językiem z dużą ilością grafik.
Aleksandra Pszczoła: Dobra strona kariery musi być przejrzysta oraz czytelna. Kandydat, wchodząc na stronę, za pomocą kilku kliknięć, powinien móc wybrać interesującą go ofertę i zaaplikować. Czasami mniej, znaczy więcej, dlatego ograniczyłabym się do kilku wybranych informacji, które są istotne z perspektywy odbiorcy. Mam tu na myśli między innymi ścieżkę rozwoju, informacje o zespole do którego dołączamy, a także interesujące ogłoszenie, które dokładnie opisuje rolę danego stanowiska.
Jak mierzyć efektywność strony kariery?
ERC: Znów zależy to od celu. Ale generalnie tym, jak długo użytkownik przebywa na stronie i jak często na nią wraca. Jak wielu kandydatów ją odwiedza i ilu z ich trafia do firmy do pracy.
AP: Dobra strona kariery konwertuje pasywnych kandydatów na kandydatów aktywnych. Jej efektywność technicznie można mierzyć przez wykorzystanie Google Analitycs, który powie nam z jakich źródeł pojawia się ruch na naszej stronie, a także w którym momencie nasi potencjalni kandydaci rezygnują z dalszego przemieszania się po stronie. Przydatnym narzędziem jest również Hotjar, który mimo tego, że jest narzędziem przeznaczonym do sprzedaży, można go wykorzystać w rekrutacji. Hotjar, za pomocą heatmapy, pomaga zidentyfikować, które elementy strony są najbardziej interesujące dla kandydata. Dzięki obserwowaniu jego zachowania, dostajemy informację zwrotną i wiemy, które elementy należy poprawić, tak, aby strona przyciągała jeszcze większe talenty.
Czego oczekuje Pani od prac konkursowych w tej kategorii?
ERC: Wszystkiego tego, co powyżej.
AP: Z mojej perspektywy liczy się przede wszystkim konsekwencja i kontekst. Dobra strona kariery powinna charakteryzować się spójnością, pokazywać, że twórcy dobrze rozumieją swoją grupę docelową, odpowiednio się z nią komunikują i nawiązują relację. Zaskakująco, wcale nie oczekuję bardzo niestandardowych działań, zwłaszcza takich, które wymagają ogromnych budżetów. Moim zdaniem liczy się wiarygodność przekazu i prosty dostęp do informacji.
Jesteś dumny ze swojej strony kariery? A może chcesz się pochwalić jakie przynosi Ci ona wyniki? Zgłoś się do konkursu EBstars! Czekamy na Twoje zgłoszenia do 31 sierpnia 2016, a zgłaszać się możesz aż w 9 kategoriach!! Zwycięzców poznamy na uroczystej gali rozdania nagród 14 września 2016 w Kinie Praha.
Strona wydarzenia: TUTAJ!