Misją HRstandard.pl jest rozwijanie polskiej strefy HR, dlatego zaproszamy Państwa do inicjatywy zatytułowanej Narzędziownia HR, której celem jest przyjrzenie się wybranym narzędziom dostępnym na polskim rynku, a także dyskusja o tym czym kierować się wybierając poszczególne metody. Już dziś zapraszamy do lektury wywiadu z przedstawicielem grupy Pracuj.pl na temat nowego narzędzia do rekrutacji online eRecruiter.Zapraszamy wszystkich użytkowników do oceny i komentowania prezentowanych produktów/metod oraz nadsyłania własnych propozycji narzędzi które chcieliby bliżej poznać.
eRecruiter – podstawowe funkcjonalności
eRecruiter to prosta i intuicyjna internetowa aplikacja wspierająca zarządzanie rekrutacjami oraz bazą kandydatów w firmie. Umożliwia między innymi pozyskiwanie aplikacji poprzez formularze aplikacyjne, a następnie ich łatwą weryfikację i selekcję. System do rekrutacji on-line wprowadzony został na rynek w czerwcu br. przez Grupę Pracuj, a kilka dni temu uruchomił kilkanaście nowych funkcji, znacząco przyspieszających selekcję aplikacji kandydatów.
Nowe funkcje wprowadzono po dwóch miesiącach testowania aplikacji z rekruterami oraz po zebraniu opinii od pierwszych klientów. Pierwszą z wprowadzonych zmian jest możliwość wyszukiwania kandydatów według ich odpowiedzi na pytania w formularzy aplikacyjnych. Dzięki niej rekruter może z łatwością wyselekcjonować kandydatów z prawem jazdy, odpowiednią długością doświadczenia zawodowego czy znajomością programów komputerowych.
Co istotne, kryterium wyszukiwania kandydatów w nowym eRecruiterze może być dowolne pytanie zadane wcześniej w formularzu. Rekruter nie dysponuje więc ograniczoną ilością gotowych pytań (jak w innych systemach rekrutacyjnych), ale sam formułuje pytania dopasowane do konkretnego stanowiska pracy.
Pracownik HR korzystający z aplikacji eRecruiter ma teraz możliwość wysłania mailingu do wielu kandydatów jednocześnie. Oznacza to, że z łatwością może przekazać informację zwrotną i za pośrednictwem jednego kliknięcia zaprosić do kolejnego etapu rekrutacji wybranych kandydatów, a pozostałym podziękować za udział w dotychczasowych etapach.
W podobny sposób rekruter może zaprosić kandydatów ze swojej bazy CV do udziału w nowej rekrutacji. Wybrane przez niego osoby otrzymają wraz z e-mailem link aplikacyjny do formularza z pytaniami na wskazane stanowisko.
Dużym ułatwieniem dla rekruterów jest także możliwość porównania odpowiedzi z formularza aplikacyjnego kilku kandydatów, poprzez wyświetlanie ich w tabelce jedna obok drugiej. Pozwoli to szybko przygotować zestawienie najciekawszych kandydatów. Faworytów można dodatkowo oznaczyć gwiazdką na liście wszystkich aplikacji.
Ponadto, nowo wprowadzone funkcje umożliwiają także wysłanie wybranych aplikacji na dowolny adres e-mail, np. do osoby zlecającej rekrutację. eRecruiter stworzy maila zawierającego pełną informację o każdym wskazanym kandydacie: załączy do wiadomości CV, formularze aplikacyjne oraz powiązane notatki.
eRecruiter jest drugim systemem rekrutacji on-line oferowanym przez Grupę Pracuj. Firma jest także jedynym w Polsce licencjonowanym partnerem firmy MrTed Ltd., sprzedającym i wdrażającym kompleksowy system do pozyskiwania talentów TalentLink.
O tym jak system pomaga w pracy rekruterom rozmawiamy Marcinem Sieńczykiem (MS), Business Development Managerem w dziale eRecruitment Solutions Grupy Pracuj
HRS: Dlaczego rekruterzy powinni skorzystać z Państwa oferty?
MS: Przede wszystkim dlatego, że eRecruiter jest dokładnie dopasowany do ich potrzeb. Na etapie projektowania i budowania systemu zaprosiliśmy do współpracy naszych klientów, którzy testowali wprowadzone rozwiązania i zgłaszali swoje uwagi. System został uruchomiony na początku czerwca i od tamtego momentu jest cały czas doskonalony.
Dodatkowo, system eRecruiter jest odpowiedzią na zachodzące na rynku zmiany. Jak pokazały ostatnie miesiące, rynek pracy w Polsce zmienia się bardzo dynamicznie. Jeszcze kilka miesięcy temu mówiliśmy o rynku pracownika, dziś to pracodawcy dyktują warunki zatrudnienia i przebierają w nadsyłanych przez kandydatów ofertach. Zmieniają się preferencje zarówno rekruterów, jak i kandydatów. Stale monitorujemy oczekiwania wszystkich stron procesu rekrutacji, a także śledzimy najnowsze trendy w rekrutacji on-line na rynkach zachodnich. To daje nam pewność, że nasze rozwiązanie w pełni odpowiada międzynarodowym standardom.
HRS: Jak system ułatwia pracę rekruterów?
MS: System eRecruiter ułatwia codzienne czynności związane z prowadzeniem rekrutacji na niemal każdym etapie: skraca czas publikacji ogłoszeń w różnych mediach, ułatwia selekcję nadesłanych aplikacji, umożliwia szybki dostęp do całej bazy kandydatów, a także usprawnia komunikację w firmie oraz z kandydatami. Dzięki naszemu systemowi rekruter ma więcej czasu na spotkania rekrutacyjne, z których niestety eRecruiter wyręczyć go nie może. To w zasadzie jego jedyne ograniczenie…
HRS: Jakie funkcjonalności posiada narzędzie?
MS: System wyposażony jest w wiele przydatnych funkcjonalności umożliwiających sprawne prowadzenie rekrutacji w firmie oraz zarządzanie bazą kandydatów.
Kandydaci aplikują za pośrednictwem przygotowywanych przez rekruterów formularzy aplikacyjnych. To pozwala na łatwą selekcję aplikacji na podstawie odpowiedzi na pytania zadane w formularzu (np. o długość doświadczenia zawodowego, znajomość języków czy oczekiwania finansowe).
System automatycznie śledzi również źródło, z którego pochodzi aplikacja kandydata. Pozwala to mierzyć efektywność wykorzystywanych kanałów rekrutacyjnych i porównywać je pod względem jakości otrzymanych aplikacji.
Z systemu mogą korzystać także osoby z poza działów personalnych, które biorą udział w procesie rekrutacyjnym. Na każdym etapie mogą akceptować kandydatów, oceniać ich kompetencje czy dodawać notatki po spotkaniach. To tylko niewielka część możliwości eRecruitera. Wszystkie funkcje systemu zostały szczegółowo opisane na stronie www.erecruiter.pl.
HRS: Czy można go zgrać z systemami/oprogramowaniem wewnętrznym? Czy ma połączenie ze źródłami zewnętrznymi (portalami pracy, portalami społecznościowymi)? Jeśli nie, to na jakiej zasadzie dodawane są ogłoszenia do źródeł zewnętrznych?
MS: System eRecruiter daje możliwość wysłania treści ogłoszenia wraz z dedykowanym linkiem do formularza aplikacyjnego do dowolnego medium, z którym współpracują nasi klienci. Najczęściej są to internetowe portale pracy, serwisy branżowe, portale społecznościowe czy agencje rekrutacyjne.
HRS: Na jakiej zasadzie działa? (gdzie przechowywane są aplikacje, na jak długo, co się z nimi dzieje po okresie przechowywania, itp). Czy to licencja czy program?
MS: System eRecruiter udostępniany jest w modelu SaaS – Software as a Service (oprogramowanie jako usługa). Klienci otrzymują dostęp dla określonej liczby użytkowników i uiszczają miesięczne opłaty za korzystanie z systemu. Wszystkie dane gromadzone za pośrednictwem systemu eRecruiter przechowywane są w specjalnie do tego celu przygotowanym centrum hostingowym, zapewniającym bezpieczeństwo i poufność danych. Administratorem danych osobowych kandydatów aplikujących do pracy jest Klient. eRecruiter spełnia oczywiście wszystkie wymogi związane z ustawą o ochronie danych osobowych.
HRS: Czym różni się eRecruiter od innych systemów ATS?
MS: Przede wszystkim – został stworzony przez firmę, mającą niemal 10 lat doświadczenia w rekrutacji przez Internet. O zaletach systemu świadczą jednak najlepiej słowa płynące z ust klientów naszego ATS-u. Jak mówią użytkownicy systemu, eRecruiter jest łatwiejszy w obsłudze od ich innych systemów, intuicyjny, przemyślany, funkcjonalny, a korzystanie z niego przekłada się na dużą oszczędność czasu. Wiele osób chwali także efektowną szatę graficzną, która umila pracę z systemem.
HRS: Co z nowymi funkcjami? Na jakiej zasadzie odbywa się upgrade systemu?
MS: Nowe funkcjonalności wgrywamy do systemu cyklicznie – tak, aby nie utrudniać codziennej pracy rekruterom. Każdy upgrade jest poprzedzony i zakończony odpowiednim komunikatem do klientów.
HRS: Czy trudno jest zainstalować narzędzie, czy w ogóle trzeba instalować narzędzie?
MS: System jest dostępny za pośrednictwem Internetu i nie wymaga instalacji na komputerze.
HRS: Jaki jest i czy jest zakres wsparcia po zakupie?
MS: Po zakupie dostępu do systemu nasi Klienci otrzymują zarówno wsparcie merytoryczne, jak i techniczne. Najczęściej konsultujemy się telefonicznie, mailowo lub w trakcie spotkań przy dobrej kawie.
HRS: Dziękujemy za informacje!
Data publikacji: 31.08.2009
Szukam oprogramowania HRM.Czy ktoś z Państwa korzysta z takich rozwiązań? Moja firma używa jednego prostego oprogramowania, ale chcielibyśmy je rozbudować bez konieczności kupowania nowego. Słyszałam o czymś takim jak xPrimer HRM, mHR BPSC, DMZ Chemak czy PlanQ. Podobno te narzędzia współpracują z innymi programami kadrowo-płacowymi. Czy ktoś może mi coś więcej powiedzieć na temat takich rozwiązań? A może znacie coś innego?
Mój znajomy pracuje na XPRIMER.HRM,mówi że jest prosty w obsłudze i przyjazny, niestety niczego więcej nie wiem;/