Polaków opinie o pracodawcach

Firmowe strony internetowe, fora internetowe, profile pracodawców w mediach społecznościowych oraz znajomi stanowią dla Polaków podstawowe źródło informacji na temat potencjalnych pracodawców – wynika z badania przeprowadzonego przez serwis społecznościowy GoldenLine. Raport sporządzony przez największą polską biznesową społeczność internetową zwraca także uwagę na najważniejszy czynnik kształtujący dziś opinię o polskich firmach – wypowiedzi byłych i obecnych pracowników w mediach społecznościowych.


Dla ponad 80 proc. ankietowanych oficjalne strony internetowe firm są preferowanym źródłem w poszukiwaniu informacji na temat potencjalnych pracodawców. 68 proc. internautów wymienia fora internetowe jako jedno z podstawowych źródeł informacji. Z kolei 57 proc. z nich wskazuje także na profile pracodawców w mediach społecznościowych. Kandydaci korzystają także z portali pracy (55 proc. odpowiedzi), porad rodziny i znajomych (53 proc. wskazań) oraz z sieci kontaktów w mediach społecznościowych (40 proc. ankietowanych).


Preferowanym serwisem społecznościowym wykorzystywanym w poszukiwaniu wiadomości na temat potencjalnych pracodawców jest dla polskich internautów GoldenLine. Bilsko 80 proc. z ponad 1600 badanych wskazało na największą polską wirtualną społeczność biznesową jako pierwsze w wyborze źródło informacji. 30 proc. ankietowanych korzysta w tym celu także z Facebooka. Natomiast międzynarodowy biznesowy serwis społecznościowy LinkedIn to kopalnia wiedzy dla 13 proc. respondentów.


Z naszych obserwacji wynika, że większość polskich pracodawców wykorzystuje media społecznościowe jedynie w procesie rekrutacji, poszukując lub sprawdzając czy weryfikując umiejętności oraz kwalifikacje kandydatów. Niestety jeszcze nie wszyscy zdają sobie sprawie jak wiele mogą osiągnąć poprzez aktywną obecność na portalach społęcznościowych – mówi Monika Samojlik, Marketing Manager biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine.pl. Dziś największym wyzwaniem stojącym przed polskimi firmami, niezależnie od tego czy są to duże koncerny czy małe i średnie przedsiębiorstwa, jest przede wszystkim skuteczna budowa wizerunku w sieci.


Raport przeprowadzony przez GoldenLine wskazuje na media społecznościowe jako podstawowy czynnik kształtujący opinię kandydata o potencjalnym pracodawcy. 74 proc. badanych uważa oceny i wypowiedzi byłych oraz obecnych pracowników w portalach społecznościowych za najbardziej opiniotwórcze. 61 proc. respondentów, wskazuje oficjalne na strony internetowe firm. Natomiast 60 proc. ankietowanych ceni sobie zdanie rodziny i znajomych. Co ciekawe ponad połowa w 50 proc. przypadków kandydaci biorą także pod uwagę aktywność pracodawców w mediach społecznościowych. Ze szczególnym zainteresowaniem kandydaci obserwują firmowe profile oraz biorą pod uwagę interakcję z użytkownikami.


Badanie pokazuje także różnice w wieku osób poszukujących pracy, którzy korzystają z różnych metod dostępu do informacji na temat. Social Media to cenne źródło informacji na temat potencjalnego pracodawcy dla: 82 proc. młodych Polaków będących w wieku 18-29 lat, 55 proc. w wieku 30-49 lat i 19 proc. w wieku 50+. Natomiast oficjalne strony internetowe stanowią wiarygodne źródło informacji dla ponad 75 proc. internautów w wieku 50+, 65 proc. w wieku 30-49 oraz 45 proc. w wieku 18-29 lat.



Źródło: GoldenLine

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0